torsdag 4 juni 2009

Gallring bland prylarna

Helgen närmar sig. Under veckan har vi börjat plocka ihop en hel del gamla grejer och böcker som vi tänkte "kränga" i samband med marknadsdagen i "Glesbygd" på lördag. 

Vi inser nu att vi borde ha börjat köra grejer för länge sen för att få med allt vi vill bli av med. Eller så kan vi ha loppis fem helger i rad, så mycket gammalt skräp har vi... 

Sambon är mest glad för att vi ska bli av med delar av min digra samling inredningstidningar. Han håller också tummarna för att så många gamla blomkrukor som möjligt ska få plats i bilen när vi kör upp imorgon.

Jag misstänker redan att uppackningen kommer innebära att jag ändrar mig angående försäljning av en och annan pryl: 
"Men den är skulle ju vara fin i matrummet!" 
"En sån här kan man ju faktiskt ha användning för!" 
"Åh, den här gamla fina burken hade jag glömt att jag hade!" 
"Den här kan vi inte sälja, den har jag fått av min mormor." 

Eller den bästa ursäkten av dem alla, som min kära fader brukar köra med för att slippa göra sig av med saker: 
"Nä, inte den, den har jag gjort i slöjden!"

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!