söndag 26 juli 2009

Burkar, burkar överallt!

Till mig kan man sälja nästan vad som helst, bara det kommer i en snygg förpackning!

Nu när jag har förmånen att få bo delar av min tid i ett gammalt hus, så är det gamla förpackningar som gäller, och det behöver inte ens vara något i dem för att jag ska vilja ha dem. Jag har med andra ord fått dille på gamla fina plåtburkar, och kommer ständigt hem med nya som jag (utan större framgång) försöker smyga in på lämpliga ställen i köket.

Mitt senaste fynd är den här fina kaffeburken, som hittade hem till mig via antik- och samlarmarknaden i Degerberga förra helgen:


Naturligtvis är det trevligt med färger som passar in i köket, och det gör ju grönt och gult!


De här burkarna är köpta vid två olika tillfällen, men passar ändå fint tillsammans på hyllan. Den vänstra hittade jag på Broby IF:s loppis för en ganska enkel slant, medan de två till höger kommer från Annikas Antik i Hurva, och kostade aningen mer. (Och JA, jag använder dem faktiskt till förvaring av det de är avsedda för!)

De här små färgglada raringarna står mest på hyllan och är söta:

Jag har haft dem ganska länge, och minns inte riktigt varifrån de kommer. - Nån loppislada ute i Skånebygden, skulle jag tro.

Hittar jag gröna burkar köper jag dem naturligtvis direkt, som den här fina teburken, som jag hittade på en välgörenhetsloppis i Karlskrona:

Jag tycker också väldigt mycket om saker som har bokstäver och hela ord målat/tryckt på sig. (Inte för intet som man är svensklärare, kanske...)

Sockerburken kommer ifrån en härlig liten affär i Ör (Småland), som tyvärr är nerlagd nu. Gräddkannan har jag fyndat för halva priset på Bolagret i Malmö.

Hur många burkar kan man ha i ett kök egentligen? - Ja, se den frågan tror jag får vara obesvarad ett tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!