måndag 7 september 2009

Tulpaner, tulpaner!

Tulpaner är min favoritblomma, alla kategorier. Drömmen är en riktigt stor tulpanrabatt på Solhäll nästa vår, och nu börjar det ju snart bli dags att "peta ner" lökarna i myllan.

Igår frossade jag i det stora utbudet på Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik i Lund (finns som hemsida med nätförsäljning, om man inte bor i närheten), och kunde knappt lägga band på mig själv inför åsynen av alla godsaker!

Min rabatt i maj-juni 2010 kommer att se ut så här:

1. Spring Green: Krispigt vitgrön, som våren själv!


2. Burgundy: Dramatiskt vinröd, kommer göra sig bra mot det vita huset!


3. Tres Chic: Elegant liljetulpan, - jag älskar vita tulpaner, och kan tänka mig att knipsa av ett par och sätta in i vas!


4. Ballade: Skön violett-vit färgkombination! Färgklicken i det hela!


5. Shirley: Liten violettkantad prinsessa!


Alla tulpaner blommar i maj-juni, och blir mellan 45-55 cm höga.

Trista färgval, kanske en del av er tycker, men varken sambon eller jag är så mycket för bjärta blomsterfärger. Vi vill gärna försöka hålla en sobrare färgskala i trädgården, med mycket vitt, lila och rosa. Och så GRÖNT, förstås!

Jag tror iallafall att det blir fint som attan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!