söndag 13 december 2009

Sankta Lucia

Har tillbringat lördag-söndag på Solhäll. Det blev mest en slapp helg, men jag har hunnit med att julpynta lite mer ( för nu är det ju bara EN helg kvar innan jul!).

I det lilla köksfönstret ovanför diskbänken står nu Lisa Larssons adventsbarn. Så perfekta att tända på lussemorgonen idag!


Jag önskade mig dem, en och en, under ett par jular i rad i början av 90-talet, och minns att de var dyra redan då. Blev ändå smått chockad när jag såg i ett reklamblad från en porslinsaffär vad de kostar att köpa nu...

Hursomhelst, så är jag förtjust i barnsligheten som vilar över dem. Det känns trevligt att de kommer och lussar för mig varje jul!

2 kommentarer:

  1. Vilka söta!
    Ett eget litet lussetåg.

    Hur förvirrad är man när man missar att det är lucia??
    Satt på tunnelbanan i Stockholm och funderade över varför folk hade glitter i håret=))

    Ha det gott i veckan!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint lussetåg! Kan tänka mig att de kostar en hel del att köpa! En smärre förmögenhet skulle jag gissa! De var i alla fall otroligt vackra och lyser upp så fint. Ha en fortsatt trevlig luciakväll!
    Kram Anki

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!