måndag 1 mars 2010

Stol

I somras köpte jag två billiga trästolar på en jättestor utomhusloppis i Knislinge. Jag tänkte att de skulle kunna bli hur fina som helst med lite färg. Och så var de ju så billiga!

Sommaren flöt förbi, fylld av andra projekt, men de stackars stolarna hamnade ute i ladan. Men så nu på sportlovet fick jag lite målarabstinens, skottade mig fram till ladudörren och plockade iallafall ut den ena stolen. (Den andra är i samma modell, men blåmålad och ful, och kräver 1000 gånger mer förarbete...)

Jag hade en färgklick kvar i en gammal burk med antikvit lackfärg. Resultatet blev ganska sött:



Jag har inte riktigt bestämt var jag ska ha stolen, men just nu tjänstgör den som köksstol. - Den sluttar lite framåt, så sambon och jag har inte riktigt gett den klartecken än. Kanske hamnar den på glasverandan istället, när bänken där ska ut på grönbete i sommar.

Återstår nu att se när den blåmålade "tvillingen" får sin makeover. Det får nog bli när det är tillräckligt varmt att stå utomhus och slipa med slipmusen...

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du gillar mina bilder. Du kan läsa om min kamera på min fotoblogg. WWW.fotografochstylist.blogspot.com
    Lycka till.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken karamell till stol!
    Tror att den skulle bli ett fint smycke på verandan jag=))

    Såg att du läst "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva"
    Vad tyckte du?
    Funderar på att köpa den.

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Så fin stolen blev!!

    Den kommer säkert till sin rätt överallt.
    Men den blåa blir nog lite mer arbete med som du säger.
    Det är inte kul att skrapa färg...

    Ha en fin kväll,
    kram Anneli.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!