onsdag 3 mars 2010

Tea time

Varken sambon eller jag är några större tedrickare, med undantag för någon kopp ibland. Däremot har vi vänner och bekanta som gärna sätter på tevatten när de är på besök, så vi brukar ändå se till att ha en del sorter att välja på hemma. (Fast nästan bara oglamorösa pås-téer...)

I höstas hittade jag den här fina telådan på en möbel/inredningsaffär i "Storstad":


Det var mest bilden på framsidan jag blev kär i...


... men också det faktum att det ser väldigt trevligt ut när man sorterar i sina olika téer i de små facken:


Riktigt trevlig att få sätta fram när det kommer gäster!

3 kommentarer:

  1. Mycket fin liten låda! Som stor tedrickare kan jag intyga att jag skulle uppskatta det stora utbudet av tepåsar.

    SvaraRadera
  2. Vad gör man inte för sina vänner? Ibland måste man offra sig och köpa fina saker att ha hemma för andras skull än sin egen ;)
    Påsteer är helt ok, det tar inte lika lång tid att fixa te med dem heller, hatar ett knöla med silar och löste.

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Kika in på min blogg...

    Har något åt dig där...

    Kram Anneli.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!