måndag 19 april 2010

Farmors lilla bord

Vi har bestämt att vi inte ska börja plocka bort så mycket saker från lägenheten, innan den är visad och såld. - Det lär ju vara lättare att sälja en lägenhet som är möblerad och lite sisådär lagom "stylad", och inte helt tom med gapande hål i väggarna.

I helgen "smugglade" vi iallafall med vårt lilla gröna hallbord, som är alldeles lagom stort att ha innanför dörren.


Fram till för 20 år sedan stod det i ett gästrum hemma i min farmor och farfars hus. Då var det vitmålat och hade ett tvättfat med tillhörande kanna ovanpå sig.

Från 1991 och fram stod det i min allra första egna lägenhet. Den hallen var också gul. Jag målade bordet grönt. - Fröken Grön redan då!

4 kommentarer:

  1. Färgen är skitfin, passar bordet utmärkt!
    Ska ni flytta lååångt från storstad? Tänkte om man skulle dra igång en bloggträff här nere nångång, om du finns i krokarna?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med gamla möbler som får hänga med genom olika skeden i livet. Fint minne av dina farföräldrar!

    SvaraRadera
  3. Men vad händer med mig???
    Nu blev jag kär i den gröna färgen också!!

    Visst är det kul med dom där sakerna som vandrat runt i familjen och finns kvar.
    Det är en annan känsla med dom grejerna=))

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!