torsdag 24 juni 2010

Solgaranti

Om det blir solsken i midsommar kan ni tacka mig. - Jag har nämligen köpt nya gummistövlar!

I söndags, när jag stod i regnet och planterade pioner, insåg jag att mina gamla stövlar hade gjort sitt. Jag blev nämligen helt genomblöt om fötterna, och vid närmare inspektion visade det sig att det fanns stora sprickor längs sulorna där vatten och annan gegga fullkomligt forsade in.

Nu är jag en ganska omständlig dam, så att köpa nya stövlar blev ett helt litet företag. Skulle jag slå till på ett par svindyra (men ack så snygga) Hunterstövlar från England? Eller något blommigt och färgglatt? Eller med fin snörning upptill? Eller flickigt ljusrosa?

För första gången i mitt liv (tror jag) vann den praktiska sidan. Vad gör jag i mina stövlar? Spatserar omkring och försöker se snygg ut? Nä, det fick allt bli ett par vanliga, hederliga, grova, svarta stövlar från Viking.


Här är iallafall ett företag som har fattat hur man gör stövlar för oss som inte har pinnsmala vader, - reglerbara skaft för normalt byggda kvinnor!


Så nu får det gärna regna i midsommar! (Där tog jag allt i lite...)

3 kommentarer:

  1. Först trodde jag du planterat penseer i stövlarna för bildens skull ... tyckte det blev vackert *ler*!

    SvaraRadera
  2. Härligt och bra att du tagit på dig att fixa solen för midsommar...

    Ha en bra midsommar!
    Carro

    SvaraRadera
  3. Hej du, tittar i som hastigaste och vill önska er alla en trevlig midsommarhelg, kram Katarina.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!