onsdag 1 september 2010

Daggvåt trädgård

Nu när kaos härskar i bakre delen av vår trädgård finner jag njutning på andra ställen. Jag tassar runt i gummistövlar i det daggvåta morgongräset med en kopp kaffe i handen och hälsar på mina små vänner på den andra sidan.

Där bor sköldpaddsörten...


... daggkåpan...


... och rudbeckian.


Står man med ryggen år kaoset på baksidan och tittar upp mot husväggen får man träffa fröken kaprifol...


... och vänder man näsan mot solen kan man nästan tro att det fortfarande är sommar.
Mmmmmm!

5 kommentarer:

  1. Så fint det blommar hos dig fortfarande, o dina bilder är så klara o fina....

    Hoppas att du får en fin dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Så underbart! Jag var hemma (ganska ofrivilligt) under vintern/våren och även om det innebär en stress för att man vet att det inte är för evigt och man måste hitta något att gå vidare med längre fram så är det sååå skönt! Det ordnar sig med jobb, passa på att njut nu! Att få tillfälle till en liten livspaus är något man måste ta i akt.
    Du borde komma hem till mig och namnge alla skumma blommor jag har hemma i vår 100-åriga trädgård!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Ni städar väl inte för mycket i trädgården? Lite stök lockar till sig snå pigga igelkottar och de är de finaste man kan ha i trädgården, enligt min enkla uppfattning!
    Himlarns bra att du kan hänga på låset när fyndarställena öppnar! Ser också ett gäng herrar på loppisarna här som jag är rätt säker på är "proffs"...

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder som påminner om att än är det inte riktigt höst=))

    Jo, det är reumatism och pålagringar på vissa ställen dessutom.
    Men det tar längre och längre tid mellan dom här värsta "skoven" nu mot vad det gjorde förut.
    Vad skönt att läsa att du mår så bra i dag.
    Det ger hopp!!
    Har varit tjurig ett par dagar men nu har det vänt så i dag har jag till och med bakat.
    Sittandes på en pall med foten på en annan*skrattar*
    Allt går!

    Önskar dig en kanondag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!