onsdag 1 december 2010

Hemma igen

Skånetrafiken och Öresundstågen var visst på gott humör både igår och idag, - jag tog mig hela vägen till Blekinge och hem igen utan större omak. (En halvtimmes försening räknar man ju som standard numera, så det är liksom inget man hetsar upp sig över längre.)

Jag snodde med mig några gamla pappersväggbonader med julmotiv från min mammas gömmor; sådana där som mormor hade i sitt kök när jag var liten. Kanske sätter jag upp en ovanför kökssoffan imorgon. Vi får se...

Matbordet i väntan på Äpplet-stolarna som vi inte har hittat än...

Nu är det kväll och myspysbelysningen är tänd i stugan. Jag har svidat om till fårskinnstofflor och mysbrallor, och det blir skumtomtar och leverpastejmacka till kvällsmat. - Inte så dumt!

3 kommentarer:

  1. Dottern åkte tåg mellan Kristianstad och Bromöll i kväll och det gick bra det också.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, i dessa tider vet man tydligen inte om man kommer fram som man ska, men du lyckades ju i alla fall!
    Det ser verkligen varmt och mysigt ut hos dej!
    Här håller man sej inne och går inte ut i onödan - i Sthlm är det smällkallt idag!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Sitter hemma och rättar lite.
    Brasan är igång, har pläden över mig och laptopen i knät tillsammans med labrapporter och inlämningsuppgifter...

    Har lite rast och passar på att gå på bloggrunda.
    Så mysigt och ombonat det ser ut.
    Ha det skönt i vinterlandet.
    Kramar

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!