måndag 27 december 2010

Katrinplommondagen

Juldagarna är över och det mest intensiva firandet likaså. Jag har praktiserat min kalorifilosofi lite för väl den här julen: Julbord hemma, kalkon hos svärmor, porterstek hos mamma och pappa och ovanpå det en massa fika och en massa julgodis. Min mage och jag är inte bästa vänner just nu, om jag säger så.

Efter en snabb titt i kalendern tycker jag att även fjärdedag jul behöver ett namn, så i nästa års kalender kommer det se ut så här:

Julafton
Juldagen
Annandagen och... 
Katrinplommondagen.


5 kommentarer:

  1. Hehe, det låter som en sån dag som flera kan komma att behöva efter helgerna!
    Varför äter man när man egentligen är mätt???
    Jag kommer rulla fram efter nyår.

    Må så gott denna sista vecka innan det nya hälsosamma året börjar=))

    SvaraRadera
  2. Ha-ha! Där sa du något! Tror att det är många som känner igen sej!
    Mycket av det goda har det blivit här också - alldeles för mycket! Kanske inte så mycket mat, men GODIS! Jisses!
    Här blir det motionscykeln som får gå varm på dagarna!
    Lycka till med plommonen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha, det var ju ett bra förslag!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej o god fortsättning!
    Jag har jagat runt på rean så kroppen (maggen) fick sig nog en chock idag, hoppas jag. Annars blir det något laxerande även för mig...

    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Ja du så är det varje år, gomat och julrester i flera dagar. Julgodiset glömde jag i Sandviken så det finns kvar där att mumsa på i veckan, hihi. Imorgon blir det nog pizza...!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!