måndag 10 januari 2011

Working girl

Första dagen på ett nytt jobb för fröken Grön, minsann! Efter en skön höst, då jag verkligen fått tillfälle att ladda batterierna och bara vara ledig (även om jag "smygjobbat" ett par timmar i veckan sedan i oktober), så kändes det riktigt bra att få kliva ur sängen imorse och börja något nytt. 

Jag kommer att jobba halvtid under våren (lite mer om man räknar de extratimmar jag redan jobbar och som jag kommer att behålla), vilket innebär att det ändå blir mycket ledig tid över till annat. Det allra bästa är att sambon från och med nu kan gå ner lite i tjänst, så att även han får åtnjuta fördelarna av att vi har lämnat storstan för ett liv i "Glesbygd". 

Vilken rikedom, att kunna få ha det så!

10 kommentarer:

  1. Välkommen in i klubben, jag har också idag startat på mitt nya jobb. Tyvärr ingen deltid utan 8 timmar varje dag. Fördelen är att både jag och min man har relativt nära till jobbet ca tio minuter med cykel.

    SvaraRadera
  2. Låter toppen, det bästa av två världar. Bara att fortsätta njuta av livet då.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  3. 9 to 5, fast hälften då alltså! Skön mjukstart för dig, så lyxigt att kunna välja som du vill. Tänk till våren, det kommer att bli finemang med allt planterande och fotande...fin trädbild, btw..

    Lycka till imorgon på andra dagen på jobbet,
    KRAM Tina

    SvaraRadera
  4. Spännande! Vad är det du jobbar med/inom? SJälv har jag det så bra att jag jobbar 4,5 dagar i veckan under terminerna och sen har jag loven (så när som på någon utbildningsdag). Det blir som en 75% tjänst om man slår ut det över året. Det känns bra för mig!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det ni valt är såna val jag tror att man aldrig ångrar!
    Och det är klokt dessutom.
    Inspireras av det, även om jag just nu upplever det som att jag styrs av mitt arbete.
    Men det är ju på ett sätt också ett val.

    Och nu ska jag sluta svamla=))

    Lycka till på nya jobbet!!

    SvaraRadera
  6. Åh, dedär låter hur skönt som helst! Nej, man ska inte jobba ihjäl sej, utan ta vara på tiden och hinna njuta och göra annat också!
    Har själv gått ner betydligt i tid numera, men så är jag rätt mycket äldre än du...!
    Spännande med nytt jobb och nya sysslor - grattis till det!
    Önskar dej en riktigt skön vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Låter helt underbart med halvtid, tänk att ha tid för sina RIKTIGA intressen här i livet! NJUT! Någon vacker dag kommer jag att vara där också, föhoppningsvis jobbande hemifrån och åt mig själv!
    Ha det gott,
    Eija

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du hade en bra dag.
    Här har vi också kommit igång...
    Känns inte som man varit ledig, nu när man är tillbaka, full rulle direkt! Lite NP att ladda inför bl.a.

    Ha det bra
    Kramar

    SvaraRadera
  9. ÅÅÅ halvtid!!! Lyllo dig. Vad arbetar du med? Låt mig gissa,,,sotare?
    Kram goa du.
    Jessika

    SvaraRadera
  10. Jaaaa, det låter underbart! En del verkar ju prioritera att få ihop så mycket pengar som möjligt, men för mig skulle det helt klart vara värdefullare att kunna jobba mindre och få mer tid över till LIVET!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!