onsdag 23 mars 2011

Bellis

Märkligt att det redan är onsdag, fast samtidigt är det rätt skönt att tiden går fort nu när man ändå bara går och väntar på nästa årstid. Igår hade vi fantastiskt skönt väder här i nordöstra Skåne, men imorse fick jag skrapa rutorna på bilen igen. Det är onekligen tvära kast i mars...

Jag har just varit på postutlämningen nere på affären i byn och hämtat ut min fina blomlådevinst (kolla här). Jag får återkomma med bilder när jag har fixat blommor att plantera i den. Åhh, det kommer att bli så läckert, - tack än en gång Anna!

Min lilla 7-kronors-pensée hängde med bra länge, men har till slut blivit ersatt av en söt liten bellis i lejonskålen på köksbordet. - Jättesöt liten blomma, if you ask me. Har man inte ordentlig vår ute, så får man fixa till det inne!



12 kommentarer:

  1. Bellis är en så söt blomma!
    Jag har inte kommit till skott ännu och köpt några penséer, men nästa vecka så.

    Ha en fin onsdagkväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vår inne är härligt! Ute är det lite si och så!

    Här är det stormvarning så bäst att ta det lugnt!

    Snyggt foto av dig!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Bellis är verkligen söta, fina blommor! Jag tror nästa vecka har jag min låda klar, då får vi se hur min vår inne ser ut!
    Jag är varje gång imponerand på dina bilder!
    Ha en bra onsdag! Ute

    SvaraRadera
  4. Jättesöta bellis! Jag såg att mina är gröna på torpet och då är de ute...!!! Jättefina såhär i kruka också!

    Ja, omväxlande väder har vi nog att vänta ännu en tid, man vet ju hur april kan vara!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Jag skrapade också vindrutan i morse och det var lika trist som vanligt.
    Jag har ju så smått börjat fundera på att snart flytta ut växterna till Lugnet och då vill jag inte ha så kalla nätter. Har en fläkt men den ska ju helst behöva gå så lite som möjligt.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh, de är så söta!

    Häftigast tycker jag är med nya frisyren!! Snyggt!

    Kram Marie-Lousie

    SvaraRadera
  7. Det var så lite så! :0) Det var Lotta som skickade iväg vinsten så jag har inte ens fått klämma på den själv... ;0) Ska bli väldigt kul att se vad du planterar där senare i vår...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  8. Ja dom är så söta dom små bellisarna! Jag har inte införskaffat några ännu, däremot köpte jag en hel låda med penséer idag som jag ska plantera imorgon i våra blomlådor. Våren är här, det har jag bestämt :-)!

    Kram/ Åsa

    SvaraRadera
  9. Härligt med färg och vackra blommor gör en glad.

    Här i Gästrikland har vi också varierat väder, men under början av veckan hade vi riktigt varmt vilket också sätte fart på snösmältningen. Från en dag till en annan kunde vi se att gräset faktiskt är grönare på andra sidan, hos grannen.

    SvaraRadera
  10. Så fin!

    Och jag blir alltid lika glad när jag ser din lejonskål - du gör den så vacker med blommor. Min kära far har två stycken men använder dem som "uppläggningsfat" typ till sås eller grönsaker. Jag vet ju vilket jag föredrar ;-)

    SvaraRadera
  11. Javisst är det tvära kast!! Här stormar det nuförtiden varje dag, men då tinar snön snabbt bort iallafall. Vad jag förstår så har ni gröna gräsmattor hos er redan? Våren är dock på ingång och det är häääärligt!

    Ha det gott
    Kramar Johanna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!