lördag 7 maj 2011

Finfin lördag!

De två sista syrénplantorna kom på plats igår, efter att min käre far under sitt besök här helt sonika sågade bort den stora rotbiten med en vanlig fogsvans. Tack för det pappa, det gjorde du bra! 

Min mor hade med sig både en ljuvlig trädgårdshatt från Garden Girl (klicka på länken så får ni se!), två jättefina blomsterstöd i smide och söta små hjärtan på pinnar till kryddorna. Jag funderar på att göra en kryddträdgård i krukor i år; pinnarna kommer att bli jättefina där!


Runt lunch idag drar jag till "Storstad" för shopping och fika. Ikväll blir det picknickkonsert med Daniel Lemma och mina söta väninnor, - ska bli härligt med en riktig tjejkväll! Kanske kör jag en tur till ILVA och Plantagen imorgon, innan jag kör hem.

Hoppas att ni också får en finfin lördag, kära läsare!

9 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt helg! Här blir det full med barnens aktiviteter (tennis, fotboll...), men förhoppningsvis även en del trädgårdspyssel!

    Trevlig Helg!
    /Frida

    SvaraRadera
  2. Låter som du har mycket kul på gång!
    Picknickkonsert med Lemma låter väldigt mysigt, han är bra.

    Själv sitter jag här inne hos hemlyckan och längtar ut till solen.

    Kramis Anneli.

    SvaraRadera
  3. Härligt och kul med tjejkväll. Vi har spenderat mesta delen av den soliga dagen ute i trädgården, vi bygger odlingslådor!!!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina skyltar! Jag har en del kryddor i krukor/baljor och en del i marken.

    Inget besök på Solhaga idag då alltså? Jag var där precis innan kl 15 men såg ingen som likande dig.

    Låter härligt med picknickkonsert och tjejkväll.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiskt fina skyltar. Jag ska pyssla ihop egna i veckan har jag tänkt. Måste ju ha det för att det är så fint!

    SvaraRadera
  6. vilka presenter!!
    Vi har också tänkt göra en syrénberså av små syrener som har spritt sig på tomten, har du några tips? Ska man beskära dem när man grävt upp dem?
    Ha en trevlig kväll!
    ullis

    SvaraRadera
  7. Kul med tjejkväll och vilka rara föräldrar du har, hjälpsamma och givmilda!
    Jag önskar det fanns ILVA här någonstans men det gör det inte....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Låter som en bra helg!!

    Må så gott!

    God natt!

    SvaraRadera
  9. Lyder hyggeligt og fine hjerteformede plantepinde ;o)
    Håber du får en fantastisk søndag - klem Tina

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!