lördag 30 juli 2011

Besök i skärgården

Det senaste dygnet har vi varit på besök hos mina föräldrar i Blekinge. Idag var det nämligen dags för den årliga idrottsföreningsloppisen ute på den ö i skärgården där de har sitt sommarhus, och där brukar man kunna göra trevliga fynd. 

Trots att vi inte hittade vad vi egentligen är på jakt efter (eldgaffel och vedkorg), så klarade vi naturligtvis inte av att komma därifrån tomhänta. Allting var ju så billigt! Jag menar, vem kan motstå ett durkslag i Kockumsemalj för tre kronor, eller en rund blyinfattad spegel med två tillhörande ljuslampetter i samma stil för ynka 10 kronor? (Att vi sedan inte har någon direkt plan för hur vi ska få plats med allt här hemma känns liksom sekundärt under sådana omständigheter!) Sambon hann också norpa åt sig ett jättefint kamerastativ framför näsan på andra hugade spekulanter, så nu kan jag stryka det från min "önskelista". Not bad!

När loppisen var slut var det inte långt att köra bort till mammas och pappas söta lilla hus. Att få tassa runt i deras lummiga sagoträdgård är alltid en lisa för själen (titta på bilden så förstår ni vad jag menar), och till lunch serverades det vansinnigt god limemarinerad lax från det lokala fiskrökeriet på ön. Sämre lördag kan man verkligen ha!

4 kommentarer:

  1. Ja man kan verkligen ha sämre dagar! Underbar bild. Kram J

    SvaraRadera
  2. Vi hade tyvärr inte samma tur på loppisen vi var på. Kom hem tomhänta! Där fanns bord jag kunnat tänka mig till Lugnet med andra hann före. SÅ kan det gå ibland.

    Låter som en härlig dag för er.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad är det för priser???
    Loppisparadiset låter det som!
    Själv stod jag på loppis igår och kollade på en sockerlåda, 450:- ville hon ha.
    Phö,sa jag och gick!

    Ser ut att vara en ljuvlig plats.

    SvaraRadera
  4. Så fint, verkligen sommaridyll! Och loppisen låter ju som en dröm! Kram Hanna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!