måndag 18 juli 2011

Nostalgi på koloni

I samband med besöket i Södermanland fick vi tillfälle att besöka härliga vännen A:s lilla kolonistuga. Vilken underbar liten oas, och vilken makalöst läcker 50-talsinredning! Jag kunde inte låta bli att ta fram kameran och göra ett litet "hemma-hos-reportage".

Kök med gasspis, tidsenlig färg på luckorna och 50-talsmönstrat tyg framför de öppna hyllorna...


... pelargoner och läckra detaljer...


... och en söt liten matplats med stolar som får Fröken Grön att slå kullerbyttor av glädje! Och visst är radion i fönstret verkligen pricken över i?


Här förstår jag att man vill vara mest hela tiden. Tack A, för att vi fick komma och hänga med dig på ditt lilla smultronställe, och tack för att jag får visa bilderna här på bloggen!

15 kommentarer:

  1. Men, vad mysigt! Härliga pasteller :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  2. Såna gröna stolar tror jag jag har i min loge... det vore kanske nåt för dej?

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hej fröken grön! Vilken fin blogg du har. Håller med dig om att färgen grön är alldeles speciellt fin. Hoppas du har det bra i sommaren. Jag kommer gärna tillbaka och läser vidare här på din gröna sköna blogg!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. Åh så fint! Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig oas hon skapat sig din vän.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Loooovely, passar så bra i en kolonistaga!!!

    Kramis Malin

    SvaraRadera
  7. Ser verkligen idylliskt ut. En dag ska jag bo på landet. Det har jag bestämt. När jag blir stor tror jag att det blir så:P

    SvaraRadera
  8. Så himla gulligt, härliga färger;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Lyckliga är de som äger ett original och förstår att värdesätta det också! Jättevackert hos din vän, kunde vara taget hos er!
    Eija

    SvaraRadera
  10. Tack för de bilderna på ett fullkomligt perfekt hem ;) Det är ju så snyggt och stiligt. Mycket hemtrevligt också. Helt underbart!! Och titta på den perfekta klockan också...suck.. jag vill också ha det så :)
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  11. Sååå ljuvligt!! Å tyget, visst finns det porslin i samma mönster från samma tidsepok?? Den emaljerade hinken under bänken skulle jag mer än gärna vilja ha...
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Vilka fina foton från en underbart fin kolonistuga. Om jag någon gång mer i livet bor i lägenhet vill jag ha en sådan koloni!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. nu har jag börjat jobbat igen.va fint ni har fått.kram från moster,

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt ställe!
    En riktig nostalgitripp med såna där detaljer som ögat gillar.
    Blev kär i handtagen på lådorna=))

    Nu blir det Öregrund.
    Ska banne mig besöka åtminstone en loppis!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!