onsdag 30 november 2011

Porompompom

Tänk och få en fin present, på en helt vanlig onsdag i slutet av november. När man inte ens har namnsdag, när man minst av allt anar det. Då blir man glad! En hel liten tomteparad fick jag, som min käre sambo hade hittat i en antikaffär i Eslöv idag.


I lådan finns det även fina små stjärnor och hjärtan, ja till och med en liten julpålle. Varje liten figur har ett eget ansiktsuttryck, så de är olika även om de är av samma sort. Sånt tycker jag är barnsligt roligt!


I år blir det snyggare än vanligt i vår gran, kan ni tro! Dessutom matchar de fina pynten min amerikanska nutcracker, som får komma fram och stå på gottebordet varje jul. Sen ska jag sitta där och tindra med ögonen och sjunga: "Porompompompom, me and my drum."

P.S. Nusnäsljusstaken i förra inlägget köpte jag faktiskt på Åhléns, så den är nog inte så svår att få tag på för hugade spekulanter. Den finns på deras hemsida med, men om de idkar näthandel vet jag dessvärre inte. D.S.

6 kommentarer:

  1. Så fina tomtar! Tänk att ha en egen tomteparad.

    Jo, jag har läst kommentarerna och jag rodnar nästan. Jag är själv jätte jätteglad för Lugnet och de tär ju huvudsaken men så klart är det kul när även andra tycker att det ser mysigt ut där. Gick ut dit nu när jag kom hem(i mörkret) för att hämta in hyacinterna. Kom på att jag inte har så stor glädje av dem där. De slår inte ut heller för det är för svalt. Nu får vi njuta av dem här inne istället. Det var en mysig känsla att komma ut dit för slingan ger så mysigt sken.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. ** va kul med en present, förgyller vilken dag som helst, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  3. Åh så söta! Vilken fin present! Kul att det är så många figurer i asken också!
    Kram
    Ullis

    SvaraRadera
  4. Vilken fin present, kul en helt vanlig onsdag i november. Förstår att du blev glad!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Vilken gåva! Och så många dessutom. Kommer ju att sitta som en smäck i granen.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Wow, så fina och vilken snäll sambo!!
    Ha en fin fortsättning på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!