lördag 18 februari 2012

Leva & Bo

Lördagshandlingen nere på byn börjar bli något av en rutin: Nya snittblommor och kvällstidningens inredningsbilaga. En kopp kaffe på det, så är lördagseftermiddagen i hamn! (Jag får erkänna att det blev en semla till lunch idag också... Men bara EN!)

Jag måste säga att Kvällspostens Leva & Bo-bilaga har "spottat upp" sig på sista tiden. Den är riktigt trevlig att bläddra i; bilderna är jättefina och hemmen de visar är ofta av den typen som inspirerar mig. Ett och annat trevligt recept brukar det också finnas. (Fast jag är inte så duktig på att använda dem som jag tänker att jag ska...)


Allt som oftast kommer jag på mig själv med att kolla vem som gjort reportagen i olika inredningstidningar. Föga förvånande är det ofta bekanta namn härifrån "Blogglandia", t.ex. tjejerna bakom bloggarna Dona Blogg, My Lovely Things, Made in Persbo, Me and Alice och Fyra Årstider - Mitt Liv på Landet. Synnerligen driftiga och duktiga tjejer, måste jag säga!

Dags för påtår! Ha en riktigt skön lördag!

9 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt mysig lördag:)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jaha, då ska jag kanske ta och köpa den någon gång.

    Här blir det marängswiss i kväll. Oscars val.

    Kram

    SvaraRadera
  3. De är liksom oemotståndliga (om man nu kan säga det om "mat") de där semlorna... Men ack så goda som sagt!

    Så klart du var tvungen att investera i en ny skärm. Julen är ju förbi sedan länge :) Den nya var, också den, mycket snygg!

    Härlig lördagkväll!
    Tamara

    SvaraRadera
  4. En riktigt bra bilaga, mamma köper den varje helg så det är rutin att läsa ikapp när man är på besök hos föräldrarna. Har faktiskt också tänkt på att det är många man känner igen och följer som syns i tidningarna eller har gjort reportagen, kul!!

    Trevlig lördag!! Här vräker det ner men det mesta av byggmaterialet till renoveringen är inköpt.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Kul med lite inredningstidningar att sitta och kura över!
    Ja, man känner ofta igen de som gjort reportagen!

    Så fint med tulpanerna!

    Ha en härligt lördagskväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Länge sen jag köpte kvällstidningarnas bilagor, kanske får tänka om där!! Många gånger är det så extrema hem de fixar till, så det känns väldigt långt ifrån en annans vardag. Men kul om de börjat tänka om.
    Vilken vacker färg på tulpanerna!! Våren har flyttat in!!
    Ha en bra kväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Instämmer till fullo! Jag gillar också dessa tidningar!

    SvaraRadera
  8. Härlig färg de va på tulpanerna! :)

    Ha en skön söndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!