torsdag 8 mars 2012

Inspirerande kvinna

Internationella kvinnodagen till ära vill jag tipsa om en inspirerande kvinna. Både på TV och på SVT Play kan man titta på det engelska trädgårdsprogrammet "Den njutbara trädgården", där trädgårdsmästaren Alys Fowler odlar grönsaker och blommor på baksidan av sitt hus inne i centrala Birmingham. Hon har till och med två hönor som springer runt där i trädgården!

Bild från nätet.

Den här tjejen var tidigare en av programledarna för BBC:s kända trädgårdsprogram "Gardener's World", som också är väldans trevligt, men som tyvärr (mig veterligen) inte går på någon av de svenska kanalerna. 

Säga vad man vill om engelsmän (och engelsKVINNOR!), men det där med trädgårdar och det där med TV kan de. I synnerhet när båda delarna kombineras med varandra!

16 kommentarer:

  1. Såg det i går och gillade programmet mycket faktiskt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!

    tackar för tips då jag totalt missat denna serie..det får bli Svt play nu då!

    ja viss har de vackra trädgårdar..och ett gynnsamt klimat..för det mesta!!

    Varmkramen ifrån Sanne!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Detta har jag helt missat.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Superbra program...och vackra trädgårdar har dom där!

    Ha det bra/Ulrika

    SvaraRadera
  5. Här har du rätt...urduktiga. Får hålla koll på dessa program. Och vilket härligt collage med ditt blåregn ....ja det känns ok med lite sommar nu.
    Ha de gott från Maria ♥

    SvaraRadera
  6. Bästa trädgårdeprogrammet på länge. Mycket inspirerande. Heja!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  7. Såg slutet på förra avsnittet, måste se på play:) Gillade henne skarpt. Blev sugen på en liten sommarhöna som kan picka och lägga ägg i min trädgård. Drömma kan man ju!

    Trevlig helg, Marie

    SvaraRadera
  8. Ja, verkligen härligt program, så läckert! Man blev om möjligt ännu mer sugen på trädgård efter det :),kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  9. Jag håller med, underbart programm!

    SvaraRadera
  10. Ja, hon är för härlig Alys! Helt rätt att uppmärksamma henne en dag som denna. :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  11. Visst är det kul att titta på trädgårdsprogram och britterna är duktiga på sånt! Synd att man inte kan se alla de trädgårdsprogrammen i svensk TV! Själv tittar jag just nu på TV8:s "Trädgårdstoppen" - den ser jag över nätet på TV8 play!
    Intressant där man besöker olika svenska trädgårdar!

    Åh, så man längtar till värme och sol nu!
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Den här damen har jag helt missat!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Det ska jag genast leta upp på Play, tack för tipset! (jag vill också ha rött hår, två höns och en äng av rosenskära)

    SvaraRadera
  14. Ja, jättemysigt program för oss trädgårdsfantaster!
    Kram:)

    SvaraRadera
  15. Hej Fröken Grön!
    Gardeners' World började på SVT i veckan! Det kallas för ¨Året i trädgården¨ och finns på SVTPlay.
    Kramar
    Tora

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!