lördag 10 mars 2012

Kokbokställ

Att sambon är en sakletare av rang bevisades ännu en gång den här veckan. I onsdags kom han hem med ett gulmålat kokbokställ i gjutjärn, köpt för en spottstyver i ett loppisstånd på torget i Eslöv. (Jag begriper inte hur han alltid lyckas springa på de mest fantastiska saker!)


Någon ommålning kommer det inte att bli tal om; den gula färgen passar in hur bra som helst i vårt pastelliga 50-talskök, där det redan finns en del gula inslag bland allt det gröna. 


För dig som bor i krokarna av nordöstra Skåne och är sakletarsugen, så är det antik- och samlarmarknad på Sommarlust i Kristianstad från klockan 09.00 imorgon. Kanske inget ställe med loppispriser precis, men det brukar vara kul att gå runt och titta iallafall. Kanske ses vi där. (Köp inget fint före mig bara!)

16 kommentarer:

  1. Vilket fynd!! Å vilken klok man...hade min kommit hem från ett dylikt ställe hade det varit med en låda full med spik eller liknande...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååå, vilket fint fynd!!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  3. Urflott ställ - roligt att din "gube" har ögonen med sig. Den där blekgula färgen i köket är helt underbar! Allt behöver ju inte vara vitt :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken wunderbar karl kan jag få låna han;) Kram

    SvaraRadera
  5. Alldeles perfekt det där stället. Jag har bett maken göra ett men det kan vara lång väntetid på sådant.

    Nu ska jag nog gå ut en sväng till Lugnet igen. Det blåser lite kallt och otrevligt ute men inte där, i Lugnet.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt det blev i köket!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Tjusigt!
    Vad han kan din man ;)

    Såg dig inne hos att vara någons fru och var tvungen att kika in här.
    Trevligt ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  8. En sån man vill jag också ha :) Jag måste leta själv.... Kokbokstället är superfint, färgen med. Mysig blogg du har, hittade dig häromdagen och följer dig med spänning.

    Lotta

    SvaraRadera
  9. Men oj vilken sakletare till man du har! Underbart ställ och som du säger så passar det perfekt i ert kök. Så mycket fina inlägg jag missat här. Har legat i hemsk influensa men nu är orken äntligen på topp! Föstår att du blev stolt av att planteringsbordet fanns med, det ser så mysigt ut! Och vad man LÄNGTAR efter att få greja ute nu! Jag är grymt avundsjuk på din fina kofta från Gudrun Sjödén, grattis till ett underbart köp! den är såå fin!
    Önskar dig en fin lördagskväll. Själv ska jag till jobbet nu men det går det också!

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt fynd. Och helt rätt att behålla den gula färger, passar ju in perfekt.

    Hoppas du har en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Så fint! Han har blick för det :)

    Tack för tipset om samlarmarknaden imorgon, men för mig blir det fotboll som vanligt :)
    Så om du hittar några korgstolar eller annat fint är iaf inte jag och snor dem före dig ;)

    Kram & trevlig lördagkväll
    /Pernilla

    SvaraRadera
  12. wo säger jag! Och vad gulligt av honom att ta hem det! Han har öga!

    SvaraRadera
  13. Åh, så roligt att få, passar ju superfint!!
    Ha en mysig fortsättning på helgen, kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Åhh, så läckert! Vilket otroligt fint fynd! Färgen var ju bara helrätt!

    SvaraRadera
  15. Otroligt vilken sakletarblick din sambo har för fina saker! Honom ska du hålla hårt i :)

    Tänkte ta mig till mässan, men nu när både du - och sambon - varit där med era hökögon är väl alla fynd redan borta... Hoppas du hittade nåt!

    SvaraRadera
  16. Jag har tidigare sagt att jag inte fattar grejen med kokbokshållare, men jag får nog ändra mig. Den där är ju både dekorativ och praktisk! Snygg kofta har du införskaffat också, vårlig och läcker!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!