måndag 19 mars 2012

Plåtburkar

Mina loppisögon spanar alltid efter trevliga plåtburkar. De är perfekta att ha i skafferiet, där det verkligen behövs mussäker förvaring, men minst lika bra att ha i pysselrummet för att hålla ordning på allt småplock.


I den rosa burken samlar jag vackra sidenband och fina snören. Kakförvaringen i tre nivåer slukar hur mycket pysseltillbehör som helst: Glitterlim, stämplar, stämpeldynor och annat krafs. Den blekgula burken längst fram är mitt senaste fynd, så den är faktiskt tom än så länge. Fast det är nog bara en tidsfråga innan den är fylld den också!

11 kommentarer:

  1. Vilka härliga plåtburkar du har. Och du har så rätt de passar verkligen perfekt för att stoppa undan alla små pysselgrejer!

    SvaraRadera
  2. Härligt med gamla plåtburkar ! Perfekta till både det ena och det andra :)
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  3. Jag är övertygad om att en kvinna aldrig kan ha för många par skor, för många ljusstakar eller lyktor, för många handväskor, eller för många burkar!!

    SvaraRadera
  4. Plåtburkar kan man ALDRIG få för många av. De är så vackra och praktiska till så mycket! Shoppa på...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oh, våningsburken, en sån hade min bästa kompis mamma och oj, vad jag var avundsjuk på den. Vi hade ingen sån hos oss och jag tänkte att det är nog för att vi är fattiga! Rena lyxen var det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Gamla fina burkar kan man verkligen inte få för många av. Mina använder jag i stort sett i köket. Den knepigaste syltkakan blir fin i en gammal plåtburk. :-)

    Hoppas du har haft en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vilja ha en sån där med tre lådor till mina smycken.
    Jag ska stå på loppis på söndag och hoppas förstås på en sån och korvhorn=))
    Himla fina är dom burkarna!

    SvaraRadera
  8. Plåtburkar är fina! Jag har inte jättemånga men är glad för dem jag har.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det är vackert med gamla burkar!! Kanske inte lika praktiska alla gånger som man hoppats på, locken lite skeva och vinna men det gör inget, de pryder sin plats!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Vilka fina plåtburkar, speciellt den där i våningar är läcker. Känner igen modellen från barndomen

    SvaraRadera
  11. Här är en till som letar gamla plåtburkar på loppis!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!