fredag 23 mars 2012

Trädgårdskunskap och lite annat

Så var det fredag igen! Som vanligt sjunker jag ihop i soffan efter arbetsveckan och undrar vart tiden tar vägen. Visst känns det lite som om livet bara består av fredagar och måndagar? Laddad för helgen är jag iallafall, då både trädgårdsarbete, algtvätt och scrapbookingmässa i Helsingborg står på agendan. Kanske blir det en runda till trädgårdshandeln också, - lökväxter i kruka kan man ju helt enkelt inte få för många av!

Igår kväll var jag på en inspirerande trädgårdsföreläsning, anordnad av sockengillet i en av grannbyarna. En kunnig och synnerligen underhållande trädgårdsmästare (som driver det här stället) gav råd om både trädgårdsdesign, olika växter och hur man klipper fruktträd. Väldans trevligt! Att det dessutom bjöds på kaffe och våffla gjorde ju inte saken sämre. För att inte tala om mitt trevliga sällskap; Dona och hennes mamma. Tusen tack för att ni bjöd med mig! (Nu får vi tävla om vem som får till humlestörarna först!)


Ikväll är sambon på jobb-galej, så jag snor nog ihop något enkelt till middag. Typ en påse ostbågar. Ibland är det bara för härligt att vara vuxen!

Fredagskram till er allihop!

9 kommentarer:

  1. Jisses, så där kan jag också göra när jag är solo..
    Jag skulle behöva ett sockengille jag med, kan ju nada om trädgård!

    Ha så kul o lär dig massor, kramen

    SvaraRadera
  2. Vad inspirerande! Själv har jag inte blivit trädgårdsbiten... det bara inte händer. men gubben är det för bådas del och på söndag ska vi till Åbo på trädgårdsmässa :) Han ska dregla över allt fint och jag ska fotografera :)

    SvaraRadera
  3. Det var mycket du skulle hinna med i helgen...Å intressant föreläsning du var på!! Själv missade jag Bo Rappne nu i veckan, han på Äntligen Hemma. Hade varit en höjdare att få höra honom berätta lite.
    Sen gillar jag din fredagsmat...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Tack själv för sällskapet! Humlestörar var det ja... :)

    Ha en fortsatt fin fredag och hoppas middagen räcker kvällen lång!

    /Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vi ses kanske i Helsingborg!
    Carina

    SvaraRadera
  6. Äter ostbågar här just nu! Maken är inte hemma och dottern är inte heller hemma. Alltså myskväll för bara sonen och mig.

    Härligt med trädgårdsinspiration!

    Kram

    SvaraRadera
  7. OstKROKAR. OstKROKAR. OstKROKAR... ;)

    Humlestörar är sååå snyggt! Det blir liksom nåt av det i rappet vilket är positivt. Det negativa är rötterna. De växer så in i :( Men har man de inte nära huset är det väl ingen fara antar jag? Ska bli kul att se hur de ter sig hos er i Glesbygd!

    Hörru "ruggugglan": Din sambo är en helt grym sakletare. Han borde byta jobb och göra det på heltid... Det är ju helt fantastiskt vilka fynd han lyckas hitta.

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  8. Love your attitude!! Jag lever i princip på kolhydrater, ingen LCHF eller vad det heter för mig! Eller om det var GI... Man är vuxen, vill man leva på bröd och ostbågar är det ok!

    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  9. Om du vaknar till samma väder som mig så misstänker jag att du kommer att hjula ut i trädgården och stanna där hela dagen!
    Och testa dom nya kunskaperna=))

    Kram till dig/Hannis

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!