tisdag 26 juni 2012

Piffat i pysselrummet

En fördel med regn finns det iallafall: Man kan ta sig an små och stora projekt inomhus. Som att städa (= sanera) det eftersatta pysselrummet nere i källaren, till exempel. 

Jag målade och gjorde så fint här redan hösten 2010, men sen har utrymmet mest förvandlats till förvaring av diverse kan-vara-bra-att-ha-skräp, som man inte vet var man ska göra av annars. Efter ett par timmars röjande är det nu moppat, dammat och ordningsamt igen! Återstår att se hur länge det får vara så... 

(Ursäkta tradig bild, men det finns inget naturligt ljus här nere...)

Det är lite "bunkervarning" på det här rummet, och mycket känns fortfarande provisoriskt. Här råder man-tager-saker-man-redan-haver-filosofi än så länge, och det saknas el till vettig belysning. (Arbetslampan på bordet är inte ens inkopplad...) En och annan loppisburk har iallafall tillkommit; förvaring kan man helt enkelt inte få för mycket av!

Det jag går och väntar på är att hitta det ultimata arkivskåpet, så att jag kan sortera upp allt mitt papperspyssel (som tills vidare ligger i plastbackar i hörnet på golvet). Jag hittade faktiskt det alldeles perfekta skåpet under vår lilla road trip uppåt landet för två veckor sedan, men det visade sig att det var det enda i affären som inte var till salu. Bläää...


Så om det nu skulle råka vara någon av er där ute som vill bli av med ett sådant här skåp, så får ni gärna sälja det till mig! Om inte annat får jag hoppas på bättre tur på sommarloppisarna framöver...

7 kommentarer:

  1. En sån mysig och inspirerande pysselhörna du har. Gillar de fräscha färgerna. Tyvärr har jag inget skåp som ligger och skräpar...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt med en alldeles egen pysselhörna.
    Här lyser kreativiteten lång väg.....
    Ska hålla utkik efter skåp på mina auktionsbesök i sommar, vet att det är många som letar arkivskåp!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du har fått till det jättemysigt! Har också lite mörkt pysselrum så lampor är verkligen viktigt.

    Nix, använder redan mina dessvärre :)
    Ha en fin dag, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Saknar min pysselhörna konstaterar jag direkt...
    Tycker du har fått till det bra!
    Allt är nära tillhands.

    Sen ska det ju bli lite kaos i en pysselhörna så blir det stökigt igen är det bara att gasta: Kreativitet!

    Kram till dig/Hannis

    SvaraRadera
  5. Så mycket pysselgrejer du har!

    Inga skåp att bidra med tyvärr.

    Lycka till i jakten på det perfekta skåpet.. :)

    SvaraRadera
  6. Vilken pysselhörna. Här kan jag se kreativiteten flöda!

    Även om inte lampan funkar så är den ju snygg. Nog så viktigt i en pysselhörna ;)
    Du eller "guben" hittar kanske en pannlampa (som orienterarna har) på en sommarloppis. Då behöver du ju inte bry dig om elen liksom. Smart va? :)

    SvaraRadera
  7. Härlig pysselhörna!
    Kram från Australien♥
    ~Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!