torsdag 2 augusti 2012

Bönhörd

Vädergudarna hör nog bön (eller så läser de den här bloggen), för idag har vi haft riktig sommarvärme i nordöstra Skåne. Vantarna kan vänta ett tag till, halleluja!

Efter en dag inomhus på jobbet kändes det härligt att få tillbringa några timmar i trädgården. Nu är gräset klippt, några rabatter gallrade och alla nyplanterade nävor och veronikor rejält vattnade. För att inte tala om alla utekrukor, som blir torra i jorden på nolltid. Lagom till att jag var klar så började det regna, haha! Fast några regndroppar gör varken till eller från; det är så torrt i marken så man får hjälpa till lite.


Imorgon är det fredag, hurra! Jag ligger redan i startgroparna för fredagsmys.

6 kommentarer:

  1. Varmt o skönt har det också varit hos mig men grått..bön eller bönor idag för mig med!

    kram

    SvaraRadera
  2. Näe, usch o fy för vantar! De får vi hoppas vi slipper än på länge...

    Halleluja för att du (ja, jag med för den delen) fick värme och ett stort halleluja för fredagsmys imorgon! Det är jag med på :)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Här har vi också haft jätte varmt idag, men tyvärr ingen sol, men det blev en tur till havet och bad ändå.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Oj, här hänger man inte med! Så mycket du har för dej - gröna kängor - så perfekta för en fröken Grön och härliga korva på tork - exakt som ett franskt lantkök! Så läckert det ser ut!
    Ja, man får vara glad för värmen som varit nu. Gräsmattorna börja torka upp efter allt regnande! Så skönt! Fick vattna lite för första gången i sommar - bara en sån sak...!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Det bästa med att jobba måste vara den där känslan av att det snart är helg.

    Krukor torkar snabbt ut. När vi var nya här i huset hade jag mellan 65-70 krukor de första åren. Jag kan ju inte ha gjort annat än gått med vattenkannan.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt!
    Mera sol väntar jag på men just nu är det sådär "jag går och lägger mig igen" väder här.

    Härlig helg till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!