torsdag 30 augusti 2012

Ett UFO gör entré

Ibland är man lite crazy. Eller kan man skylla på att idéer föder nya idéer? Ni vet, när man är så där "jag ska bara...", som Alfons Åberg?  Att testa kostar ju ofta ingenting...

Precis så var det här hemma ikväll, när vi fick för oss att släpa fram det hiskeliga UFO:t vi loppade tidigare i augusti, för att se om det vore coolt med en vattenspegel i rabatten som är under utgrävning under päronträdet. Jag menar, varför vänta tills hela rabatten är ordentligt utgrävd? Och varför vänta tills man har målat om den skrikturkosa tingesten i en mer diskret nyans, när man kan vattenfylla det med detsamma? (Påstod jag i gårdagens inlägg att jag tränar på det där med att vänta? Hmmm, jag ljög...)


Med lite mer stenar och fler gröna växter runtomkring (speciellt hitom på bilden, där det fortfarande växer ogräs) kan det där nog bli ett riktigt kul inslag i trädgården. Fast trots att sambon får nostalgisk Esther Williams-feeling av färgen, så är det nog ommålning som gäller till helgen...

13 kommentarer:

  1. Se där ja! Ufot fann sin plats här i göesbygden! I love!

    SvaraRadera
  2. Du det där ser hur lovande ut som helst. Vilken energi du/ni har. Det händer ju hur mycket som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  3. det ser fint ut,kommer bli toppen.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. HEJ,

    jag tycker det blir super snyggt, lite avis är jag faktiskt, jag vill också hitta en sån där fantastiskt fin sak på loppis..

    Fin trädgård du har.. och härlig blogg

    //

    Elisabeth i Vännäsby

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli jättesnyggt när det är klart! Ett verkligt fynd! Det ska vara riktiga loppisproffs för att hitta, se potentialen - och våga köpa något sådant.
    Blir riktigt avundsjuk på din fina rabatt.

    Bara att gratulera!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Håller med om att man får konstsimvibbar men jag tror nog också att det blir snyggare i en annan kulör.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tack för dina roliga inlägg varje dag, läser dem med glädje.
    Tänkte bara tala om att jag och tre väninnor har utställning på Brobygården i helgen av lappteknik, decoupage, hardanger, cement mm mm. Hade varit kul om du hade haft tillfälle att komma o titta.
    Hälsningar EvaA


    SvaraRadera
  8. NEEEEJJJJJ...inte måla om!!!!! Låt bli en liten stund och se hur himla fint vattnet speglar sig i det turkosa...gärna i starkt solljus :-)

    SvaraRadera
  9. Nog minns jag ert fynd. Men du - är du helt säker på att färgen är så fel? När växterna väl bäddar in snäckan så blir den ju inte lika stark i formen - bara färgen kvar och turkos i trädgården är ju så snyggt.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Bara för att jag läste Esther Williams så såg jag badmössor med rosetter på framför mig!
    Tycker det ser lite häftigt ut jag.
    Tror på att låta den vara en färgklick=))

    SvaraRadera
  11. Men du det där kan bli ursnyggt...grattis till ditt UFO :)
    Ha nu en fin fin helg. Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Tycker inte heller att du ska måla den. Den är ju ascool som den är! Ni lär ju vara garanterat ensamma om den där "bassängen".

    Fast du vet väl att man inte ska kissa i bassängen? Eller är det sambon (svårt att se på bilden) ;)

    Trevlig helg på dig!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  13. NEJ måla inte!!! det är ju hur läckert som helst! Det lutar ju åt det där resebroschyrsblåa...och du skall se, det blir så där alggrönt vad det lider..
    evalott

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!