måndag 27 augusti 2012

Grus på gång

När jag pysslade med mitt lilla naturbersåprojekt tidigare i sommar var ju planen att gruslägga marken under bänken och lägga en stenkant mot de nyplanterade perennerna. Så "bidde" det inte, eftersom grusleverantören meddelade att just den storleken på natursingel som jag ville ha var restnoterad och förmodligen inte skulle återkomma i sortimentet förrän i oktober. Bah, humbug!

Glad blev jag därför i förra veckan, när de helt plötsligt ringde och sa att de är redo för leverans! Så imorgon förmiddag tippas det 6 ton natursten och 3 ton natursingel (samma sort som vi bland annat har lagt på grusgången, runt pallkragarna och vid källartrappan) på vår uppfart. Otvättat ser det inte mycket ut för världen, men attans så snyggt det blir när man har vattnat det. Jag skulle kunna gruslägga i hela trädgården!


Så nu har man snart en ny grushög att leka med. Naturgrus is da shit! Loggar ni in vid den här tiden imorgon så kan ni med största sannolikhet räkna med att jag är ute och bökar...

10 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra med grushögen.
    Ha en fin kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Jag tycker tom högen ser fin ut, så jag misstänker att resultatet blir utmärkt!

    Böka på!
    /Frida

    SvaraRadera
  3. Åååå va kul, då har vi sysselsättning till pojkarna en stund på förmiddagen imorgon! Ska bli kul att se slutresultaten sen :)

    SvaraRadera
  4. Akta ryggen!
    Grus är tungt och snyggt!
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Spännande! Glöm inte före och efterbilderna.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Nio(!) ton! Hoppla, det blir några vändor med skottkärran det. Fast ni kanske har sån tur att de kan leverera gruset EXAKT där ni ska ha det. Lyllos er i så fall! Sån tur har aldrig jag haft...

    Men visst är grus snyggt, men kanske inte i hela trädgården ;) Här har vi mycket grus och jag gillar framför allt knastret när man går med träskor i det. Kras, kras liksom. Härligt!

    Kram tamara

    SvaraRadera
  7. En del har sandlåda...en del grushög!! Kommer att bli kanonsnyggt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Snyggt blir det!!!

    Träningsvärk... ? ;)

    SvaraRadera
  9. Oj o j oj vad mycket grus! Ser fram emot att de det utlagt i trädgården. Gissar att du har en go träningsvärk efter det slitjobbet?

    kram Louise

    SvaraRadera
  10. Grus är kul, och det ser så trist ut när man får det och så när man vattnar det blir det så fint! Ska bli kul att få se hur det blir!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!