torsdag 13 september 2012

Nina pretty ballerina

Årets mest lyckade rosköp har utan tvekan visat sig vara Nina Renaissance, som jag planterade med två andra sorter (Stanwell Perpetual och Jaques Cartier) som häck mot grannen i söder i början av sommaren. Då såg ingen av dem mycket ut för världen...

Maj

... men de har växt till sig rejält under den blöta sommaren, och mest av alla frodas söta Nina. Hon växer så att det knakar, och hon blommar igen och igen och igen och igen!

September

Rosorna sitter i grupp, som stora klasar längst ut på grenarna. När ett gäng är överblommade kommer det nya knoppar undertill. Nina är rena rama evighetsmaskinen!

September

När jag åkte till plantskolan för att handla var hon den enda av de tre sorterna som inte var uttänkt iförväg. Hon stärker min teori om att spontanköp inte är så dumma ändå!

8 kommentarer:

  1. Underbara rosor!
    Spontanköp kan bli precis hur bra (eller dåliga)som helst! Kul när de blir så här bra!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen i norr13 september 2012 kl. 19:31

    Hon är verkligen sååå fin! Ska nog oxå införskaffa en sån.. Önskar ibland jag var grannen på södersida, men sen inser jag att jag har så underbara grannar i söder så jag kan ju inte gärna flytta!

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Ett riktigt lyckat spontaninköp alltså :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina rosor! Härligt när det blir bra.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vilken växtkraft! Jättefina rosor.

    SvaraRadera
  6. Härligt med rosor som blommar och blommar! Här har Leonardo da Vinci varit så fin, till rådjuren mumsade i sig alla nya knoppar. Bu-hu!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar ros, vilken växtkraft!! Lägger namnet på minnet...
    Kram kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!