tisdag 25 september 2012

Ögonfröjd

Det där med att pynta med ljung om hösten är ju faktiskt inte så dumt; de är riktigt fina nu när de kommer i så många olika varianter.

Ytterligare två små plantor för 17 kronor styck fick följa med hem från ICA Maxi i söndags. Nu står de på planteringsbordet vid ladan, där jag kan se dem så snart jag öppnar ytterdörren på baksidan. Trevligt med lite ögonfröjd att vila blicken på när man kommer ut på morgnarna!


(Den lilla pippin från Miljögården (har jag för mig) har fått stå ute i ur och skur det senaste året och har visst blivit lite rostig om tårna...)

6 kommentarer:

  1. Det är underbart med höstplanteringar! Hittar man ljung till det priset så kan man ju verkligen frossa i ögonfröjd! ;)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Ja visst är ljung fin. Jag har inte köpt någon ännu i år, men det får det nog snart bli.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Så söt liten Pippi! Du påminner inte bara om alfons du är även Pippi när det kommer till pippis! Du skulle höra Elias när vi går förbi er på morgonen, ho ho ho hoooo!

    SvaraRadera
  4. Lite rost gjorde pippin fin, tycker jag. Det kunde man nästan vända till rynkorna på oss!

    kram

    SvaraRadera
  5. och jag har fortfarande inte köpt ljung. Det har funnits i mina tankar ett tag nu men inte kommit till handling. Jaja...

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!