onsdag 5 september 2012

Snuva och skolycka

Jojomen, nog har det blivit höstförkylningstider på Solhäll. Och nog blev det flanellpyjamas och tidigt sängläge här hemma igår. Fast sen fastnade jag i Johan Teorins senaste roman "Sankta Psyko", så lampan släcktes väl ändå inte så tidigt som jag hade tänkt...

Eftersom alla bevis pekar mot att det faktiskt är höst på riktigt, så har jag dragit slutsatsen att det minsann är dags att börja använda de fina gröna kängorna jag införskaffade för några veckor sedan. Se där, hösten kanske inte är så dum ändå!


Tack för alla fina krya-på-dig-hälsningar! De gör nog susen, ska ni se. Fast det kanske är bäst att jag helgarderar med ännu en flanellpyjamaskväll i sängen. Och kanske med ett litet glas Grådask...

12 kommentarer:

  1. De är sååå snygga de skorna så jag nästan tippar omkull. Får ju gömma mina fötter här i krokarna... Hoppas en kväll till i sängen gör susen!

    SvaraRadera
  2. Samma här, förkylningen har intagit hemmet! Snygga kängor, men vad är grådask?!

    /Frida

    SvaraRadera
  3. Modigt med gröna kängor! hälsar frk gråsvartbrunbeige.
    evalott

    SvaraRadera
  4. Flanellpyjamas, det är grejer det! Fast min man påstår att det är som att gå och lägga sig med en gammal gubbe!?! Vad vet jag om det? Ingenting ;)

    Hittade hit till din trevliga blogg via en gemensam bloggvän! Krya nu på dig! / Åsa

    SvaraRadera
  5. Klart du ska börja med dina snygga pjucks redan. Det är ju höst ju!

    Jag läste "Sankta Psyko" i helgen. Den är iiihhh läskig - men bra. Jag drömde mardrömmar, men jag är lite mesig ;)

    Krya på sig!

    SvaraRadera
  6. Vad är en liten förkylning mot så snygga kängor?
    Men ok, jag tycker liite synd om dej, så kryp ner med herr Teorin ikväll igen du!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Krya på dig!
    Fin kängor.
    Den boken har jag också läst, bra.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. tackar för boktipset..den ska jag läsa!!Skitfina kängor..Krya på dej..Jag har varit snorig o haft i luftrören,,men är nu bättre, tog ca en vecka.

    SvaraRadera
  9. Sååååå snygga kängor!!!

    Krya på dig, kära du!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Visst är det väl typiskt - när allt sätter igång, ja, då kommer också förkylningarna! Jag känner flera som också har drabbats!
    Kul att du ändå har de fina skorna att glädjas åt!
    Krya på dej!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  11. Ja vad vore hösten utan förkylning :) de där skorna är ju så läckra, vilken underbar färg!

    Krya på sig, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  12. Om dina kängor en dag är borta så kan det eventuellt hända att det är jag som är den skyldiga.

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!