söndag 23 september 2012

Stunder som dessa

Skjuter man upp trista saker slutar det oftast med att man får göra allt samtidigt. Som idag, när vi både har åkt och storhandlat, tvättat flera maskiner tvätt, bytt sängkläder, burit ut sopsorteringen (som alltid tenderar att svämma över hela huset) till ladan, vädrat mattorna utomhus, diskat, dammsugit och våttorkat golven. Puh, då känner man att man lever!


Men nu är kylskåpet välfyllt, köket fyllt av frukt och grönt, sängen renbäddad och hela huset luktar underbart gott av nytvättad tvätt och såpskurade trägolv. Stunder som dessa känner jag mig så rik!

12 kommentarer:

  1. Uj, det var inte lite det, inte så kul när man börjar men som sagt desto härligare när det är klart :)!
    Skönt inför en ny vecka också, ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Oj vilken energi....ja detta är underbart.
    Önskar dig en fin och skön söndagseftermiddag och kväll, Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh, glädje i det enkla och det man själv åstadkommit!! härligt! Har haft en lite likadan dag här, och snart får man krypa ner bland nytvättade lakan :)

    SvaraRadera
  4. Snart är jag också i mål, blev inget gjort igår så idag får vi ligga i..

    Ha de!

    SvaraRadera
  5. så mycket ni har hunnit.
    Ha en fin start på den nya veckan.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Ojoj. Det var minsann ingen dåligt dagsverke! Klart nöjda ska ni vara.

    Och såpskurade trägolv. Finns det nåt bättre att gå med bara fötter på? Näe, knappast!

    Njut av söndagskvällen. Snart är det jobb igen (fy vilken glädjedödare jag är...)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  7. Låter som vad jag borde gjort! Men.nä det blev lekplats o fika o stan istället! Får nog bli härmning av er imorgon istället! Bra jobbat av er!

    SvaraRadera
  8. Oj som ni har jobbat idag! Låter härligt.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hu vad många tråkiga saker på en gång. Men tänk vad trevliga saker ni kan få tid till nu - utan att de tråkiga häner över er.
    Duktiga ni varit!
    Ulrika

    SvaraRadera
  10. Tack till dig för att du röstade- ingen skillnad för mig om du lyckades eller inte- din tanke värmde mitt hjärta! Dumt att röstningen bara är på ett språk- Finland är trots allt enligt lagen ett tvåspråkigt land!

    SvaraRadera
  11. Ja tänk så blir det här oxå..allt skall (el brukar) samlas till en dag ..o då springer man hit o dit..städar o fixar---men nu har vi fähusavbytare denhär veckan o jag skall se om jag "hinner" städa nått,, tex få alla 8 fönster tvättade..o bytt gardiner...ohhh. Va fin bild du hade med blomma o plommorn.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!