lördag 10 november 2012

Spetsar och terracotta

När vi behövde en gå-bort-present för ett par veckor sedan handlade sambon en blomma som var planterad i en sådan fin kruka, på den lilla blomsteraffären på Hansacompagniet i Malmö. Det var en vanlig terracottakruka som de hade piffat upp med ett spetsband runtom. Så enkelt, men så himla fint! 

Den idén var jag naturligtvis tvungen att sno. Loppade terracottakrukor är ju inte någon bristvara här hemma precis, och spets kan man köpa på metervara i sybehörsaffären. Nu står det två små fina krukor i köksfönstret.


Helst skulle jag vilja göra sådana här krukor och ställa i vartenda fönster, fast i vissa lägen inser till och med jag att less is more. (Där ljög jag visst...)

11 kommentarer:

  1. Finns en risk att detta fenomen och krukor smittar över syrenhäckar och gamla lador o brunnar! Här lider vi inte heller brist på varken terrakotta eller spets :)

    SvaraRadera
  2. Det där var ju en alldeles supertrevlig ide, så enkelt och snyggt!!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Mycket fint och det ser faktiskt lite gammaldags ut..........en bra idé att ta hem!

    Ha en bra kväll,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig idé super gulligt ! Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  5. Så enkelt o fint. Den idén kanske jag också snor ;-)

    /Liv

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Det kan bli stor skillnad med små medel.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja underbart fina blev krukorna...den idén ska jag också kopiera till min nyinköpta "Plättar i luften" som står på rumsbordet i just en terrakottakruka:))Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag snor idén rakt av till en present i em. Din blogg är min favorit just nu förresten!

    SvaraRadera
  9. Men så fint, den idén får jag spara på /Liza

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!