lördag 3 november 2012

Vintagepimp och hemmafix

När vi ändå är inne på temat duktiga bloggtjejer, så vill jag passa på att tipsa om en inspirerande och väldans charmig bok, skriven av just en sådan: Vintagepimp och hemmafix av Clara Lidström, mer känd under sitt bloggnamn Underbara Clara. Boken är en samling av fiffiga inredningstips, kreativa pysselidéer och framför allt en massa härliga bilder från Claras eget hem.

Jag gillar den här driftiga tjejen, och jag är full av beundran över den livsinsikt en så pass ung människa har uppnått. Men uppenbarligen är hon ett hot mot konventionerna, för i media har hon fått utstå en hel del kritik för den livsstil hon företräder. "En återgång till hemmafru-eran och ett hot mot jämställdheten", säger en del. Trams, säger jag! På vilket sätt skulle en stark, klok, driftig och framgångsrik ung tjej som Clara vara en dålig förebild för tjejer idag? Här luktar det svensk avundsjuka, tycker jag. You go, girl!


Dagen idag ska jag ägna åt shopping och kaffehäng på något trendigt latte-ställe. Inte så dumt ändå, iallafall inte när man gör det så sällan som jag gör numera. Återstår att se om det blir mer av det andra än det första. (Det finns anledning att misstänka det när Fröken Grön är i farten!)

6 kommentarer:

  1. Låter gott! Se till att få i dig några goda kakor också! Så ses vi väl på loppisen i byn imorgon!?

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du kommer ha/har det bra idag.
    Avundsjukan den är riktigt hemsk den. Så elak och så egoistisk. Underbara Claras blogg läser jag lite ibland och den verkar bra.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också Clara är fantastisk och en härlig förebild! Önskar att det hade funnits någon som hon när jag var yngre, tror hennes texter betyder mycket för många. Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Det låter helt fantastiskt med en shopping & lattedag! Jag hade min sån dag igår... Ha en fortsatt trevlig helg! //kram maria

    SvaraRadera
  5. Gud så tråkig världen vore om vi alla hade samma förebilder och intressen!! Klart Clara är en bra förebild, sen om det inte passar alla med just hemmafix, ja då är det så...då är man bra på någonting annat.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. De avundsjuka verkar glömma att hon faktiskt försörjer en hel familj på sitt hemmafixande. Hur många traditionella hemmafruar gör det? Nä, jag håller på Clara .
    :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!