söndag 27 januari 2013

Mamma Mu

Vi har blivit med ko. Ja, ett kohuvud iallafall. På en konstutställning som finns i Eslövs Stadshus just nu har sambon under en längre tid gått och sneglat på en lerskulptur av keramikern Lotta Svensson från Ale Keramik i Kåseberga. Nu i veckan fick kossan följa med hem till oss!


Om brun lera gör sig så värst bra på bild i strålande vintersolljus kan man ju diskutera, men i verkligheten har den ett uttryck över ögon och mule som är så himla fint! I skrivande stund har den hamnat uppe på spiselkransen, men känner jag oss rätt så kommer hon flytta runt på fler ställen innan hon hittar sin rätta plats.

Nu är det dags för ägg- och baconbrunch på Solhäll. Dags att skruva ner brandvarnarna i taket, med andra ord!

12 kommentarer:

  1. Jag älskar lera!
    Den var cool tycker jag=))

    Ha skönaste söndagen nu/Hannis

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar skulptur och jag älskar kor! De har något som jag kallar saktmod - en fin egenskap!
    Jag tycker det uttrycket finns i skultpturen och vilken fin, grov yta på leran! Den kommer att göra sej fint hos er!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt gosig ko skulptur.
    Så roligt att hitta lite annorlunda prydnader.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Nja, lite fulsnygg tycker jag men kul med udda grejer.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Henne (??) tyckte jag om!! Kor är vackra, har uttrycksfulla ögon, och allmänt trevliga. Klart hon ska följa med er runt i huset, för det var väl så du menade...??
    Hoppas brunchen smakade bra, och att ni slapp bjuda brandmännen också!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin kossa ,förstår att du föll för henne
    Köpte själv 2 stora jättefina tekoppar från Argfilla Löderup på loppis igår
    Jättefina
    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  7. Klart härligt att understöda lokala konstnärer och lera är bara så läckert!

    SvaraRadera
  8. Jag har då aldrig sett nåt liknanade! Fin var hon! :) Anna

    SvaraRadera
  9. Hahahaha, man ska inte bränna sin frukost! Fast bacon är ju godast brända... om man nu inte är vegetarian som jag. Men man kan iofs gilla kött ändå, det är bara jobbigare.

    Cool ko! Var du i Eslöv? Inte långt från mina gamla hemtrakter :) Stadshuset där är utsett till ett av världens fulaste hus..
    kRAM

    SvaraRadera
  10. Cool mamma Mu! Din Olof har verkligen blick för häftiga prylar :) Själv hade jag gärna haft en ko. En riktig alltså. Ja, inte inomhus då, men i trädgården... Tror dock inte grannarna skulle uppskatta det!

    Hoppas brandvarnaren sitter uppe igen!

    SvaraRadera
  11. Nu har jag skaffat ett eget pinterestkonto=))
    Nu ska jag bara klura ut hur det funkar också...
    Tekniskt geni, not!

    Hoppas att du får en bra vecka/Hannis

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!