lördag 2 februari 2013

Lat lördag

Och så vaknade vi i ett vinterland igen. Rejält med snö har fallit över "Glesbygd" under natten, men sol och temperatur samarbetar aktivt för att smälta bort det mesta redan idag.


För oss blev det en liten tur in till Kristianstad idag, med tillhörande sushi-lunch på Sumo. Mums! Nu fortsätter jag det inslagna mumstemat med smågodis, inredningstidningar och soffhäng resten av dagen. Vi har liksom inte så många andra ställen att vara på nu så här i renoveringsröran, men jag klagar inte!

12 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut med blå himmel och småfrostiga rutor. Och så dörrvakten med sin vita "mössa". Han är söt!

    Det låter som ett bra initiativ med en bloggfika på Solhäll inom fyra månader tycker jag. Jag är med!

    Önskar er en mumsig helg! Låter onekligen mysigt - och gott :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra dag! Vädret verkar vara detsamma hos dig som här. Har precis varit ute med kameran en andra sväng. Det blir så vackert med nysnö och sol.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nysnö som snabbt smälter i solen är ett vårtecken. Här är det lite kallare men ändå ett annat ljus på dagarna.

    Fortsätt slappa och njut av lördagsfriden.

    Marie

    SvaraRadera
  4. **Oh sushi! va gott! & soffhäng, rätt avis på dig just nu......./Kramiz**

    SvaraRadera
  5. Läste förra inlägget och tänkte på vad gott det skulle vara med kebabtallrik!

    Låter som en bra dag=))
    Mys på!

    SvaraRadera
  6. Låter skönt..och solen sken oxå:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Snö och vitt! Så vackert!
    Men jag förstår inte varför den inte kan få ligga kvar när den väl kommit. Det blir ju ändå inte vår förrän i mars. Det är det sämsta med den Skånska vintern.
    Önskar dig en bra fortsättning på helgen!
    Ulrika

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig vinterbild på lilla Solhäll! Snön är som vispgrädde!

    Ingen snö här...ännu, men den lär visst komma hit också!
    Bara kyla, lite sol och glashalt, men ljust och fint!
    Ha en härlig helg med mumstema! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Sushi! Hade jag vetat! Mums!

    SvaraRadera
  10. så fint det ser ut.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    kram
    HAnna

    SvaraRadera
  11. **Frågade systeryster vart hon har köpt kantbanden och det är i Osby på present & dekor (tror jag den heter) den man går ner i en källare =)/kramiz**

    SvaraRadera
  12. Hej igen!
    Letade efter en loppis i närområdet. Hittade bara denna, kanske inte omedelbara närområdet för vår del, men tyckte den var kul. http://frokengron.net/ det är väl inte du ;-)?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!