söndag 30 juni 2013

Källarfarstun

Något grävande i trädgården blev det inte igår, eftersom det regnade mer eller mindre hela dagen. Perfekt väder för ett inomhusprojekt, med andra ord, så jag åkte och inhandlade färg till källaren och satte igång med städ och målande där nere. 

För motivationens skull (jag har ju en tendens till att vilja se färdigt resultat snabbt) så blev den lilla källarfarstun först ut. Både väggar och golv fick ny färg, och resultatet blev väl så fräscht man nu kan förvänta sig av en sunkig gammal källare. Jag menar, hur pittoreskt kan ett rum egentligen bli med säkringscentral på väggen och gamla sunkiga rör i taket?


Här tänker vi sätta hyllförvaring i hörnet till vänster om öppningen, och kanske blir det plats för en kista där man kan förvara arbetskläder någonstans. Till höger om öppningen finns en nisch in under trappan, där vi förvarar vinflaskor. Varje hus med självaktning måste ju ha en vinkällare, hihi!

Projektet fortsätter in i det stora källarrummet rakt fram i bild, som ska bli tvättstuga/badstuga. Men idag pausar vi, drar på oss gummistövlarna och åker på loppis. Nu har vi ju helt plötsligt nya utrymmen att fylla ut med nytt skräp, hurra!

6 kommentarer:

  1. Trevligt att åka på loppis.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Kreativiteten smittar av sig:) Loppisrundor är aldrig fel, smått generad erkänner jag att 75% av mitt hem är från loppis hahaha!
    S

    SvaraRadera
  3. Det är väl som du själv skriver - så bra det kan bli i en källare. Man får göra så gott man kan i gamla hus. Här är det dags att städa ordentligt i matkällaren. Där målade jag vitt för ett par år sedan och ja, de tär så bra det kan bli.

    Kram och lycka till på loppisen!

    SvaraRadera
  4. Jessica, grannen30 juni 2013 kl. 20:35

    Fint blire! Fyndade du något idag? Jag gjorde ;) o nu ska jag bege mig ut i regnet o börja gräva tror jag minsann :)

    SvaraRadera
  5. Jag kikar in för att tacka för den fina kommentaren hos mig, gillar din blogg också!
    Ha en fortsatt fin kväll//Marie

    SvaraRadera
  6. Du förgyller min bloggläsar tid. Jag har precis hittat till dig och njuter fulla muggar av alla fina bilder och "matnyttig" trädgårdsinformation. Jag är nybörjare av trädgårdspyssel men har en tomt på ca 3000 kvm - som jag drömmer om att kunna fylla med olika rum. Men jag blev kär i din badkrukan Siw och vattenspegelkvinnan. VAR KAN JAG KÖPA DESSA? Hoppas att du har tid att ge mig tips om detta. Jag kommer att följa dina trädgårdsfotsteg. Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!