tisdag 23 juli 2013

Att inte fånga en ekorre på bild

Idag när jag som bäst låg i solstolen och gottade mig, så kom vår lille tallefjant springande. Ni vet han som brukar springa omkring här och diva sig, och som trillade i snäckdammen tidigare i sommar. Eftersom han tog god tid på sig att spana in trädgården även den här gången, så smet jag in för att hämta kamera med teleobjektiv. Naturligtvis var den lille krabaten inte kvar när jag kom ut... Däremot hittade jag en groda, som var villig att ställa upp på bild.


Idag har jag målat karmen till vår nya ytterdörr, innan snickaren kommer för att montera den nu efter semestern. Praktiskt när vitfärgen ändå var framme, sedan vindskivorna igår. 

Ytterdörren är gjord på ett snickeri och ska också målas; gärna i samma mörkröda färg som den gamla dörren. Jag har rotat bland alla gamla färgburkar som samlats på en hylla i ladan de senaste 5 åren för att hitta rätt färgnummer, men just den burken har naturligtvis fått fötter... Vi får väl gå till färghandeln och se om vi hittar något vi gillar.

4 kommentarer:

  1. Kom att tänka på dig i dag när jag gjorde mitt inlägg. Har en del kuddar på bild som går i grönt. Kanske du gillar?
    Ha en skön kväll
    //bara anna
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att kung Groda satt kvar! Annars hade du kanske blivit lite förskräckt om han plötsligt hoppade iväg.

    Vad duktig du är som orkar göra nytta i värmen. Jag bara läser och läser i skuggan.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jessica, grannen24 juli 2013 kl. 09:44

    Ja den där ekorren bjuder alltid på en show.men så fort kameran kommer fram....

    SvaraRadera
  4. I vår gamla trädgård hade vi två ekorrar som alltid sprang och hoppade samma väg längs staketet varje morgon, så söta! Men nu efter flytten så har vi tyvärr inga alls i nya trädgården. Det är lite synd, de är så himla söta tycker jag!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!