måndag 22 juli 2013

Mellan filten och vilstolen

Vardagen kom genast närmare imorse, när maken klev upp tidigt för att återvända till jobbet efter semestern. Själv är jag ledig en vecka till, och jag försöker med alla medel mota bort den där söndag-kväll-innan-jobbmåndag-känslan som börjar ge sig till känna redan nu. 

15 minuter har idag ägnats åt praktiskt arbete (målning av nya vindskivor), men sedan har jag mest förflyttat mig mellan filten i solen och vilstolen i skuggan i sällskap av en bra pocketbok. Ett och annat besök in till köket har gjorts, för påfyllning av iste, men mer ansträngning än så har det inte blivit i övrigt. Läsning är underbart, när man är så där riktigt inne i en bok! (Titta i sidomenyn för mitt senaste boktips.)


Till Eva A som tittar in här på bloggen och kommenterar då och då vill jag säga att skäppor till Reda-hyllor allt som oftast brukar finnas utlagda på auktionssajten Tradera. Kika där, så hittar du säkert vad du letar efter. Och tack för alla dina fina kommentarer!

7 kommentarer:

  1. Jessica, grannen22 juli 2013 kl. 13:42

    Jasså det var där du var! Vi knackade på o tänkte bjuda på plättar :) nääästa gång ;)

    SvaraRadera
  2. Njut av din vecka!
    Och som en tröst kan jag säga efter 8 timmar på jobbet så känns det helt okej.
    Solen skiner på kvällen också än så länge=))

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart! Hoppas veckan går riktigt, riktigt långsamt :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vi var först på stranden ett par timmar och sedan låg vi i skuggan här hemma och läste. En helt okej sommardag :)
    En bra bok har jag just nu. Betvingande av Simona Ahrnstedt. Den utspelar sig på 1300-talet och det gillar jag.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppasvdin sista semestervecka har bra väder på lut!

    SvaraRadera
  6. Shit så snabb du är! En kvart för att måla vindskivorna!? Kan du komma hit och visa hur man kan göra det så snabbt. Och ta med dig tösen i backen så bjuder jag på fika :)

    Vilket kap med Redahyllan. Det är inte ofta jag sett just den modellen. Grattis!

    Ta't lugnt i vääääärmen!
    Tamara

    SvaraRadera
  7. Men vilken härlig dag! Lagom med aktivitet tycker jag....! :)
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!