söndag 4 augusti 2013

Antikmarknad i byn

Vilken härlig söndag det har varit! Sol, värme, trevligt lunchbesök av goda vänner på genomresa, och lite rabattpyssel för min del. Märkligt vilken dominoeffekt det blir, när man börjar greja i en ände... Nu måste jag nog åka till plantskolan efter jobbet imorgon, stackars mig!

Dagen började dock med en runda på den årliga antikmarknaden här i byn. Marknadsplatsen ligger bara ett 100-tal meter upp i backen från vårt hus, så det är inte direkt något större företag att ta sig dit. Maken gick lite före mig, och när jag kom hem stod världens charmigaste lilla skottkärra utanför huset. Så läcker, både som den är och att ha blommor i. Han är allt en mästare på att hitta roliga grejer, min gubbe! 


Det slog mig alldeles nyss att min semester tog slut redan för en vecka sedan och att jag ska jobba imorgon. Dagar som dessa tappar man verkligen grepp om tiden...

8 kommentarer:

  1. Nej men åh, vad fin!
    Trevlig arbetsvecka önskar jag dig! Har inte kunnat ta semester så jag behöver inte ha ångest om att gå tillbaka till jobbet :)

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen4 augusti 2013 kl. 21:25

    Mötte honom stolt som en tupp med fina kärran! Tummen upp för Olof och hans fina fynd :)

    SvaraRadera
  3. Fint fynd, och så underbart att du släppt tiden så mycket att du kom på nyss att du börjar jobba imorgon, helt underbart:):)

    Ha en fin jobbstart nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fin.
    Ha en fortsatt fin sommarkväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Fin kärra!

    Ja, denna dominoeffekt. Den kan ställa till det en hel del men det kan bli ganska trevliga följder. Som plantskolebesök mm.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Super fin skottkärra! Och en duktig karl:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Men gaaa!
    Det där var ett fynd!
    Gillar såna jag=))

    Hoppas att du fick en bra jobbstart!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!