onsdag 21 augusti 2013

Nu börjar det roliga!

Vi hade fasat ganska mycket för vad vi skulle göra med det sneda, ojämna betonggolvet i tvättstugan, men jag är så glad att vi bestämde oss för Bergo-plattor, för det visade sig vara en supersmidig lösning. Så rent och fräscht det ser ut! Ytterligare några plattor ska sågas till för att passa kring golvbrunnarna, så helt klart är det inte.


Vi målade ner väggfärgen en bit in på golvet, vilket medför att det inte gör så mycket att plattorna inte når ända fram till väggkanten på sina ställen. Taket låter vi vara tills vidare, men avloppsröret (mitt i bild ovan) ska målas med ny svart färg och det superäckliga gamla "bandaget" runt takrören behöver definitivt ersättas med ny isolering. Det gamla elementet hänger nu och "svävar" i luften och hålls bara upp av några trästöttor. VVS-firman får titta på det framöver, men tills vidare kamouflerar vi betonggolvet undertill med gamla trätrallar. 


Det är en del fix kvar att göra innan tvättstugan är inredningsklar, men att vänta är ju inte min starka sida... För att få en känsla för hur det kan komma att se ut med möbler mot de vita väggarna har vi baxat in en korgstol och en gammal tvättkommod. Det kan dock mycket väl hända att båda två åker ut igen till fördel för andra möbler.

På vår skattkammarvind har jag hittat ett grönmålat gammalt fönster, som jag har hängt upp i vanliga krokar i taket: Det får fungera som en liten skiljevägg mellan tvättmaskin/tumlare och det hörn där badkaret ska stå. (Vilket för övrigt beställdes igår, hurra!) Ett fönster till nertill hade inte varit fel. Jag får väl rota lite till och se vad jag hittar!


Hyllan ska upp på väggen, men jag kunde naturligtvis inte hålla mig där heller... Det är nästan svårt att koncentrera sig på jobbet om dagarna, nu när man mest av allt vill hem och fixa i källaren!

5 kommentarer:

  1. Det blir ju så galet bra ju! Jag kan inte heller koncentrera mig på jobbet, tänker bara på söndagens händelse. Troligen får vi den äran att ha Alva med oss även i år. Träningar och kalas ställer m's dag på sin spets ändå ;)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår verkligen din iver och känner igen mej så väl! :)

    Tvättstugan/badrummet börjar verkligen arta sej och så smart och snygg golvbeläggning!

    Det kommer att bli ett jättefint rum - ni kanske rentav flyttar ner i källaren sen...! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej hej, har suttit en bra stund och läst ikapp nu! Det var ett tag sedan jag var här, har legat lite lågt med både eget och andras bloggande under sommaren. Men nu är det dags igen och jag är så nyfiken på vad alla har hittat på!

    Hos dig har den hänt en massa ser jag och tvättstugan kommer ju att bli såå bra!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det kommer att bli fin-fint det där! Men om ni målar taket vitt så kommer takhöjden att växa med flera centimeter!! Det gjorde det hos oss när vi äntligen målade om vårt halltak!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!