lördag 28 september 2013

Nä, jag menar äppelmos

På Solhäll har vi haft följande arbetsfördelning idag: Frun klipper gräs (förhoppningsvis sista gången i år) och målar hyllplan, medan mannen plockar äpplen och gör världens godaste äppelmos. Nu har vi prydlig trädgård och full frys!


När jag var liten hade jag en LP-skiva med en Gösta Knutsson-karaktär som hette Pigge Lunk. Där utspelade sig en tramsig liten konversation, som jag alltid får på hjärnan i äppelmos-sammanhang. När jag var liten tyckte jag det var det roligaste skämtet jag hade hört, och i vår familj har vi använt den där slutrepliken titt som tätt i närmare 40 år:

Pigge Lunk: "Jag tycker om bullar med kamel"
Kungen: "Du menar väl kanel?"
Pigge Lunk: "Nä, jag menar äppelmos."

4 kommentarer:

  1. Den här 'sambon' har också klippt gräs idag (och grävt ner perenner).Frosten är kommen.
    Tänk jag fick äpplen av grannen, kanske det blir äpplepaj med kamel i...hi hii!!! kram *piah*

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen28 september 2013 20:29

    Här kör vi tvärtom! Fast jag har också målat idag.. Tack igen för fina skåpet!
    När jag sa till pojkarna att vi fått skåpet från de bästa grannarna sa de -va snällt av Olof och Anna-Karin! Ingen fråga om vilka de bästa är inte :)

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland dyker det upp fragment från förr!
    Vilket härlig äppelmos!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!