onsdag 30 oktober 2013

När man måste

Aldrig blir jag så aktiv med diskning och städning som när jag vet att jag egentligen måste göra något annat. Som idag, när jag har suttit med min hemtenta. Nu har jag i och för sig varit ganska disciplinerad med skrivandet också, men jag hann både bädda, diska, vattna blommor och ta emot en leverans av extra frysbox till källaren samtidigt. Märkligt så effektiv man blir när man har ett "måste" hängande över sig!


Så här vackert röda var snöbollsbuskens blad i slutet av förra veckan, men nu har nästan alla löv blåst bort. Nere på byn ligger det stora träd omkullvälta på flera ställen, så nog hände det saker även här i "Glesbygd" under stormen i måndags. 

Nu är jag ledig fram till nästa vecka. I kväll tappar jag upp ett varmt bad i källaren och gottar mig. Hoppas ni har det gott också!

7 kommentarer:

  1. Här klarade vi oss också bra från stormen, blev endast blåst.....
    Njut nu av badet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej ,länge sen sist o här har hänt mycket...Va fint du har det , skåpet med alla glasen o den fina Lisa L´s Pippi va ju för härlig!Hit nådde inte Simone.. kändes bara av lite grann..o det kan man ju förstå innan den kom sej hit opp till Österbotten va det ju över, haha.Jättefin krans du hade gjort..

    SvaraRadera
  3. Det är så jag ska få det städat alltså! Nu sätter jag genast igång med att låtsas ha deadline på nån skrivning, hihi:)
    Tur att Simone var så pass snäll, här i Värmland kom hon inte ens förbi!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Skönt med långledigt!
    Och ett varmt bad...jag saknar badkar. Det är det enda jag saknar i det här hemmet=))

    Njut av din ledighet!

    SvaraRadera
  5. fin bild.
    Det var mycket du hunnit.
    Ha en toppen dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig, blir väldans effektiv när man har måste-saker.
    Trevlig vecka! /Maria

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!