fredag 1 november 2013

Trist men nödvändigt

Alla hus- och inredningsprojekt är inte lika glamorösa. Som att röja upp i pannrummet nere i källaren, till exempel. Det har blivit ett sådant där ställe där vi (läs: jag) slänger in all sköns bråte. "Tillfällig förvaringsplats" kallar jag det, men det där tillfälliga har en tendens att bli mer och mer permanent om man inte passar sig. Fast idag har vi äntligen rensat upp och skurat av där inne, för att kunna göra plats för städutrustning och annat trist men nödvändigt.


Inte speciellt glamoröst, som sagt, men jag lever ju efter devisen att bara man slänger in en grön plåtburk, så blir det så piffigt det bara kan bli! Och dörren dit in är grönmålad och fin sedan tidigare. Sen hade vi några BERGO-plattor kvar, som kom väl till pass för att täcka det fula golvet. Väggarna hade nog behövt en omgång ny färg, men det får bli en annan gång. (Det får finnas en gräns för hur mycket jobb man orkar lägga ner; det är ju fortfarande ett pannrum, trots allt.) 

Vi är iallafall rackarns nöjda med hur mycket mer utrymme vi har fått, nu när källaren är fixad. Nu slipper vi ha allt som är trist men nödvändigt uppe i huset!

2 kommentarer:

  1. Visst är det super med extra plats! ;) nu ska jag hämta hem Batman

    SvaraRadera
  2. Finaste pannrummet jag sett i alla fall!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!