onsdag 18 december 2013

Fint på framsidan

Trots den gröna gräsmattan ser det riktigt juligt och fint ut på framsidan. Granriset och den lilla granen i korg kom ju på plats redan i slutet av november. En lykta från Fröjd lyser så fint redan när jag kommer hem om eftermiddagarna. De där batteridrivna ljusen med inbyggt skymningsrelä är himla fiffiga, får jag säga.


För tredje julen i rad hänger en av Pernillas fina kransar på dörrarna. Den införskaffades på julmarknaden i Norra Sandby redan lördagen innan första advent, men har inte kommit upp förrän nu. Den lilla randiga grisen är väl för härlig!


Till nästa jul kan vi nog bli självförsörjande på grön mossa; vi gör vårt bästa för att odla hela gräsmattan full!


Någon vit jul lär det inte bli i Skåne, enligt väderprognosen. Men meteorologerna har ju haft fel förr... Man måste TRO!!!

6 kommentarer:

  1. Så fint du har vid ytterdörren - jättemysigt!
    Granris gör susen och jag brukar också använda massor.
    Vi har också egen mossodling, men jag brukar ändå gå till skogen och ta lite "finare" mossa.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint, julfint!!
    Trots avsaknad av snö=))

    Här i Uppsala är det mest mörkt...
    Fuktigt, plusgrader och fågelkvitter.
    Inte känner jag att det är December och att jag om några dagar ska frossa i Janssons och sill!

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  3. Ja nu tom tror jag! Snälla tomten, ge oss snö! Två dar kvar...

    SvaraRadera
  4. Ser så mysigt och välkomnande ut. Jag har inte alls lyckats få till det där ute i år tycker jag.
    Jaja...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det ser ändå jullikt och fint ut hos dej, trots avsaknaden av snö! Själva huset är ju vitt och så....det gröna därtill!

    Nej, det verkar inte vara någon snö i sikte, men jag är lika glad för det - kanske gladare! :)
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  6. Jättefin krans!
    Självförsörjande på mossa - det är vi redan. En stooor tomt med mossmatta. Men inte blir det några fina kransar för det. Man måste kunna binda kransar också och det kan uppenbarligen inte jag. Köper av någon som kan, så kan jag bada fötterna i den mjuka mossmattan till sommaren igen!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!