måndag 2 december 2013

Snurrigare än vanligt

Ibland undrar jag om jag blir mossig i skallen av att inte jobba heltid. Jag menar, nu har jag ju en hel dag extra i veckan när jag fullständigt kan stänga av hjärnan och bara "flyta runt". På måndagar i synnerhet är jag snurrigare än vanligt, när jag ska koppla på hjärnan igen. Som idag till exempel, när jag för andra måndagen i rad körde hemifrån utan att ta husnyckeln med mig. Tur att vi lever i mobiltelefonernas era, så att man kan ringa till makens arbetsplats och be att få komma och hämta hans nyckel!


Nu är dörren iallafall upplåst och jag är inne i stugvärmen. Går min lilla runda och tänder stakarna i fönstren, klappar den lilla granen i hallen och ser fram emot en stor portion av gårdagens lasagne. Sen ska jag till kyrkan och öva med min kör inför den årliga Lucia-konserten. När jag ändå är där kanske jag får passa på att be en bön till högre makt om hjälp med måndagsminnet...

4 kommentarer:

  1. Snurrigt kan det bli! :)

    Var det inte tänkt att maken din skulle vara ledig ett tag? Tyckte du sa det i somras. Ändrade han sig?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till med bönen! Muahahaha

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det i hallen med den lilla granen!Fin filt på stolen!Och minnet kan svika oss alla..

    SvaraRadera
  4. Själv tror jag det är sunt med mosspåväxt i skallen och tolkar det som ett tecken på att du har förmågan att koppla av när du är ledig. Det är iaf min teori - hobbypsykologen ;)

    Snöbollsbusken blev mäkta tjusig med slingan!

    Ha en fin dag!
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!