onsdag 29 januari 2014

Att slippa skotta snö

Snön fortsätter falla i vår del av Skåne. Rätt mycket, faktiskt. Jag får erkänna att jag ändå tycker det är lite mysigt. Fast skotta snö är ju inte så kul, så därför var det extra mysigt att komma hem idag och upptäcka att maken redan hade hunnit skotta både infart, uppfart och trappa. Det är bara fördelar med en man som numera har gångavstånd hem från jobbet!


För övrigt tror jag att jag har drabbats av skolmatnostalgi. Igår blev det blodpudding till kvällsmat och idag blir det pyttipanna. Jag är faktiskt lite sugen på fiskpinnar också. Kanske det får bli det imorgon...

8 kommentarer:

  1. Fiskpinnar är mums! Vädret känns sådär nu för tiden.. ;)

    SvaraRadera
  2. Gott om snö här också nu. Tur det inte var idag ni skulle komma hit.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen snö på längden och tvären nu. Själv skottade jag bara precis det allra nödvändigaste. Så att bilen kom in i garaget och jag själv in i huset.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Brr... mandeltorsk.. meddela när du känner för det! ;)

    Du, vi har en snöplog! Rekommenderas!!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Brr... mandeltorsk.. meddela när du känner för det! ;)

    Du, vi har en snöplog! Rekommenderas!!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Kanske fiskbullar också...? ;-)

    Visst är det vackert med snö på vintern! Men nu behöver det inte ramla ner så mycket mera snö...

    Vinterhälsningar
    Elisabet



    SvaraRadera
  7. Ja, nu har ni också full vinter och här slutar det visst aldrig att snöa! Den ena snökanonen efter den andra kommer flygande!
    Skönt att ha maken som skottar! En fördel för mej här är att jag ju slipper sång, men bilen får jag allt gräva fram ändå! :)

    Blodpudding - det är nog den enda rätt som jag ratar! Men visst är det typiskt skolmat! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Skotta som är så kul! Med tanke på att det sällan blir så mycket snö som när jag bodde i Norrland, tycker jag det är "skitlätt" att skotta här...

    Gillar er mat! Gillar hederlig husmanskost som fiskbullar, pölsa och gräddstuvad lever. Sån mat som ingen under 30 hört talas om ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!