torsdag 9 januari 2014

Det är mörkt nu...

Jag trodde i min enfald att dagarna skulle bli lite ljusare, bara vi passerade vintersolståndet den 21 december. Att det skulle vara aningens ljusare om morgonen när jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Att det skulle vara aningens dagsljus kvar när jag kör hem om eftermiddagarna. Men icke... 


Det trista fotoljuset till trots, så kan jag ändå inte bli annat än glad när ögonen faller på kannan med de ljuvaste rosa tulpaner ute i smatten. (Årets första för min del, men definitivt inte de sista.) Glad blir jag också när jag tittar i kalendern och ser att jag äntligen har klipptid imorgon, och när maken kommer hem från en tur till affären med fredagsmys redan på en torsdag. Nu tänder jag några ljus, drar ner rullgardinen och biter ihop. Det är mörkt nu, men det blir ljusare igen!

5 kommentarer:

  1. Det ska snart, snart bli ljusare!
    Och som jag längtar=))
    Börjar känna mig som en surtant i detta regnande!

    Mys på nu!

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen9 januari 2014 kl. 20:20

    Hade gett vad som helst nästan för fredagsmys ikväll...men apelsin vara också gott :/

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen mörkt. Nästa gång solen kommer fram lär väl alla människor stanna direkt och sätta näsan i vädret för att ladda sig med solstrålar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med dessa tulpaner som lyser upp i grådasket, och den kannan är verkligen jättefin och passande.

    Här börjar kanske vintern just ikväll - just nu vräker snön ner med jätteflingor, så vintern kanske börjar NU! Hm....jag kan gärna vara utan den! :)
    Hoppas att ni fick en fin myskväll och nu är dagen 16 min. längre än förra veckan, men vi får nog vänta lite till innan vi märker någon skillnad.
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  5. ...och dina roliga inlägg hjälper också till att lysa upp det trista vintermörkret!
    Tack!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!