måndag 13 januari 2014

Nytt på IKEA

IKEA:s egen inspirationsblogg Livet Hemma visar ofta varuhusets nyheter i härliga miljöer. Häromdan förälskade jag mig i en smäcker grön korgstol som ska komma i februari. Jag menar, hur Fröken Grön är inte den här?

HOLMSEL 499 kr

Vi har ingen som helst plats för en sådan här hemma, men man kan ju spana på den i smyg iallafall. Om inte annat kan jag ju drömma om hur bra den hade gjort sig i det där egenbyggda växthuset med spröjsade gamla fönster och tegelsarg som spökar i min hjärna, hihi! 

GRÄVLING 49 kr

Tills vidare skulle jag kunna nöja mig med en plyschig liten grävling i mintgrön jacka; även den en nyhet för 2014. Himla söt, och betydligt mer lättplacerad!

10 kommentarer:

  1. Ja, det står ju faktiskt "Fröken Grön" på den!!! :) Den liknar den lite större, svarta "Storsele", som jag köpte och som jag trivs med.

    Den passar ju dessutom jättefint utomhus sen...till våren och sommaren! :)

    Ja, den lilla grävlingsgubben är jättesöt!
    Ha en fortsatt fin måndag, och fortsätt dröm gröna drömmar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Det står "Fröken Grön" på den och banne mig om det inte står "KuriÅsa" på den också;)
    Vilken supersnygg grön nyans!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Kan hända att det står ienbacke på den där stolen! Grävlingar är jag däremot totalt livrädd för :/

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Jag skriver också om korgstolar idag, också från IKEA men inte denna! Herregud vad snygg den var.. och helt helt rätt i ett växthus. Bara att sätta igång, planera gör man om vintern ju!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Självklart står det fröken Grön på den! Därom råder inga tvivel! Tänk vad mycket man kan ha den till.....både ute och inne....mysigt.

    SvaraRadera
  6. Du får önska dig ett växthus av tomten till jul. Bäst att köpa den fina gröna stolen (eller två) innan för säkerhets skull så de inte tar slut. Det finns säkert någonstans de kan stå så länge.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Skitsnygg korgstol, allra helst mot den vackra bakgrunden !
    Du får göra som jag, handla möblerna och lagra så har du påbörjat växthusresan !
    Ha det så gott !
    kram/isa

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg stol! Den gillade jag verkligen och i en underbar grön färg...tack för tipset!
    Ha en fortsatt skön vecka...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Jaså du drömmer också om ett växthus med spröjsade fönster (gamla), en uppmurad grund och lavendel utanför. Stolen hade blivit som gjuten i ett sådant och med en ljuskrona i taket. Fortsätt drömma!

    SvaraRadera
  10. jag drömmer också om ett växthus av gamla fönster! Men nog kan du ju ha stolen ute i trädgården ..det gör väl inget om det regnar på den då det är en korgstol.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!