onsdag 15 januari 2014

Pysslar och plockar

Det blev onekligen lite tomt när julen städades ut. Jag pysslar och plockar om lite i gröna rummet mest hela tiden, längtar lite grann efter vårfräscht och nya krukväxter och det där vitrinskåpet jag tjatar om att jag vill bygga... Myrsine-plantan på det lilla vita bordet vid sidan om spisen köpte jag redan innan jul; jag tycker jättemycket om trädformen och det faktum att den är lite enklare att hålla liv i än de snarlika myrtenträden. Grön mossa har blivit kvar i krukan efter jul, men den kan gott få ligga kvar ett tag till. Allt som är grönt känns OK!


Mina spraymålade loppisstakar har fått komma tillbaka in från glasverandan. De små zinkmanschetterna kommer från butiken Fröjd. De har olika mönster och kostade inte så många slantar; ett enkelt sätt att piffa till stakarna lite grann.


Jag borde egentligen sätta mig och ta tag i en hemtenta som ska vara klar på söndag, men jag tror minsann min hjärna har stängt av för idag. En varm dusch och tidigt i säng låter som en bättre plan. Natti natti!

4 kommentarer:

  1. Vackert min vän! Tycker du tar rätt beslut ikväll, frågan är väl om du tycker det på lördag ;) me. Vad gör väl det om hundra år, kram

    PS, det ligger en kattbajs på er gräsmatta nere vid köksträdgården, försökte skrämma skrället, men icke en tum vek han, grrrr...

    SvaraRadera
  2. Mysigt, stämningsfullt och fint tycker jag att du har det.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin bild och en härligt stämning med de levande ljusen!

    Jag har inte ens plockat bort elljusstakarna i fönstren, funderar på vad jag ska ha som lyser där istället, men det känns verkligen som julen är över, även om det är riktig julstämning först nu, men massor av snö.

    Hoppas att du fick sova gott!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  4. Så stämningsfullt:)

    Ha en finfin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!