torsdag 13 februari 2014

Gummans tvättpulver

I vår har jag haft ögonen öppna på jakt efter efter något kul att hänga upp på väggen i tvättstugan. Drömmen vore att hitta några sådana där gamla fina reklamskyltar i emalj, men de är alltid så himla dyra. Istället har jag hittat en nytryckt affisch med Gummans tvättpulver, som får duga lika bra. Den hittade jag på Skattegårdens handelshus i fredags.


Den gamla träramen är ljust blå (även om det inte riktigt syns i bild), ser lite hemmasnickrad ut och har hängt på utedasset vid mina föräldrars lilla skärgårdsstuga. Jag tror faktiskt att den ljusblåa färgen ska få vara kvar, precis som den är. Bakom glaset satt tidigare ett solblekt tidningsurklipp på Björn Borg från glansdagarna på 70-talet. Den hade jag faktiskt inte hjärta att slänga bort, så Björn har gått i ide bakom gumman, helt enkelt. Om 100 år kanske någon blir glad över att hitta honom där under, hihi!

2 kommentarer:

  1. Ja det lär dröja cirka hundra år innan han blir intressant igen, om ens då... ;)

    SvaraRadera
  2. Så passande med den bilden och kul med en ram med "anor" dessutom!
    Smart att spara Björn Borg till eftervärlden på det sättet!
    Ha en härlig fredag och helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!