söndag 16 mars 2014

Loppisstakar

Under gårdagens lördagsrunda på Erikshjälpen hittade jag ett par billiga ljusstakar, som jag tyckte var lite läckra i formen. (Nya ljusstakar är ju precis vad vi behöver här hemma...) Naturellt trä är hade varit väldigt fint, men den hårdlackerade bärnstensfärgade finishen på just de här stakarna var väl inte min melodi precis.


I en bråkdels sekund övervägde jag möjligheterna att försöka ta bort den lackade ytan, men latoxen i mig segrade ganska omgående. Jag tog helt sonika fram en flaska vit sprayfärg och gick loss på stakarna med den. Att spraymåla utomhus i halvstorm är kanske inte att rekommendera, men resultatet blev helt OK till slut.


Ser ni förresten att min hortensia fortfarande lever? Det känns som om den blir lite mer rosa för varje dag som går. En riktig vårstämningshöjare, if you ask me. Idag skiner faktist solen lite då och då, och den där snön som förutspåddes lyser med sin frånvaro. Det tackar vi alldeles särskilt för!

6 kommentarer:

  1. Spraymåla ljusstakar i halvstorm. Vilken utmaning! :-) Fast resultatet blev ju jättefint.
    Kul att läsa om alla dina loppisfynd. Man borde kanske springa lite på sånt...
    Må så gott
    /E

    SvaraRadera
  2. Wooow, vilken skillnad det blev!! Kanonsnygga.
    Och det här med hortensia...innan jag fick förklarat för mig angående det här hur den kan byta färg, ja då trodde jag nästan att jag höll på att bli tokig när min cremefärgade så smått började övergå till ljusblå!! Sen överlever den inte speciellt länge här heller...så det är absolut inte "min" blomma, även om jag tycker att de är otroligt vackra!!
    Ha en skön söndagskväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker precis som du - snygg form på stakarna, men färgen...!
    Så läckra de blev med en gång!
    Du har då alltid tur som hittar så mycket fint!

    Här har solen lyst, men kallt, kallt och blåsigt till tusen!

    Ha en skön söndagskväll!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med dig....jag är såååå tacksam över att den där utlovade snön dröjer....planterade nämligen träd idag....oooppppsss!

    SvaraRadera
  5. hej, snubblade in här och kunde inte sluta läsa... Mycket trevlig blogg! Ha det bra // Caroline

    SvaraRadera
  6. Länge leve sprayfärgburkarna - de har gjort många underverk.
    Så fina de blev, men jag hade kunnat tänka mig att ha dem som dem var.
    Må så gott och ha en fin dag!
    Hälsa lille mysige Sonny!:))

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!